Avatar billede pergeer Novice
20. december 2017 - 01:00 Der er 6 kommentarer

Fra MP¤ fil til en DVD.

Har hidtil brugt ulead moviefactory 4, når jeg skulle lave en Mpg fil om til en DVD film og lagt den på Hardisken og tjekket om den var OK før jeg brændte den.
Været mega tilfreds med den, kunnet lave Chapter, lægge en på Hd osv, men den virker kun i XP, ikke i win 7, som jeg var nød til at køre ind på maskinen, da en masse andet ikke virkede.

Har så ledt i 6 - 7 timer efter noget som kunne brugses, mest efter freeware, men også efter noget, som kunne bestales og synes ikke rigtig det gratise virker og kan heller ikke finde noget der virker med det der skal betales - mange af dem kan ikke oprette DVD filmen på harddisken - nogle kan ikke oprette chapter hver 3 min osv.

Har afprøvet ulead moviefactory 7, men kan ikke få den ned på harddisken - lave chapter osv. -  Iskysoft DVD creator og Wondershare DVD creator ligner hianden - begge kan ikke lave DVD på Hardidksen.

Er der nogen som kender et godt program, håber jeg - hev vel 20 ned og inden af dem, syntesjeg var OK.

På forhånd, tak.

Hilsen Per
Avatar billede pergeer Novice
20. december 2017 - 01:01 #1
MP4 fil til DVD - beklager.
Per
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2017 - 05:26 #2
Avatar billede pergeer Novice
20. december 2017 - 11:34 #3
Hej ink

Tak for svaret, vil afprøve det i julen.
Hilsen Per
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
20. december 2017 - 19:46 #4
Jeg har afprøvet et væld af den slags programmer, de fleste gratis programmer har en eller anden lille ting der gør dem uegnede. Hvis du vil google efter programmer der kan brænde en aæm DVD til TV med en startmenu skal du søge efter "dvd authoring" programmer.  såvidt jeg husker var dvd-styler god og simpel, her er fra mine noter.

DVD-Styler
http://www.dvdstyler.org/en/
vejledning:
http://www.dvdstyler.org/en/index.php?option=com_content&view=article&id=70
http://dvdstyler.sourceforge.net/docs/DVDStylerManual.pdf
Opret ny DVD:
Vælg DVD menu skabelon, design evt. med faneblad baggrunde og skriv anden tekst.
Højreklik på timeline og vælg tilføj kapitelmenu.
(Filen kan gemmes som en projektfil her, så man kan bruge samme menu igen næste gang)
Tiføj filer, vælg "stifinder" faneblad tv.
Avatar billede pergeer Novice
21. december 2017 - 01:53 #5
Hej J. Nielsen.

Tak for svaret, men ingen problem i at brænde en DVD der virker i DVD maskinen eller i tv - men det at få lavet en MP 4 fil om til en DVD - skal kunne lægges på Harddisken og ikke som en ISO fil og så skal der kunne oprettes automatisk chapters - det er det jeg skal finde et program til og koster det noget, er det det.
Så vidt jeg ved har jeg afprøvet det program du nævner - svært at uske efter nogle af 20 - men prøver det lige igen i julen.

Hilsen Per
Avatar billede pergeer Novice
18. januar 2018 - 19:51 #6
Intet har virket indtil nu - så hvad gør jeg for at slutte spørgsmålet ???

Hilseen Per