Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. december 2017 - 12:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formatere exFat USB til Fat32 USB (TV-optagelse)

Jeg har en USB stick. 64 GB - exFat ...

Som jeg gerne vil formatere til Fat32 -
da den skal bruges på mit fjernsyn
:
Scansonic
22LedDV 500 Black.

Hvis jeg prøver på Windows 7 computeren -
Så kan jeg ikke se, at Fat32 dukker op.

Jeg ved ikke, hvordan man formaterer en USB nøgle - På Fjernsynet.

*

Kan I hjælpe, Tak ?

'

Med Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2017 - 12:37 #1
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2017 - 12:41 #2
Ps. husk, efter format, at trykke Apply, oppe i venstre hjørne.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2017 - 13:31 #3
Jeg forstår ikke hvad alle disse fremmede programmer skal bruges til  de bruger soviso: Microsofts værktøjer blot med skjulte genveje.
gå i stifinder højreklik på USB Stikket vælg formater  og bestem Fat 32 (Standard)
https://ibb.co/iippAR
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2017 - 13:50 #4
I Diskhåndtering er det lige så nemt.
https://ibb.co/f21BqR
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. december 2017 - 17:00 #5
Jeg siger : T*A*K !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. december 2017 - 18:21 #6
MiniTool
Synes jeg er G*O*D ! Tak !

Det virker jo !

Jeg siger tak - For alle informationer !
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2017 - 18:26 #7
Ja det er jo altid godt at fylde en masse ekstra programmer på sin komputer så man ikke skal bruge de indbyggede fra Microsoft :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2017 - 18:38 #8
Diskhåndtering kan ikke  formatere alle USB til fat32, jeg har i Windows 8.1 oplevet, at mulighederne kun var exFat eller NTFS.
Jeg finder, at MiniTool er et godt og overskuelig program, som også kan reparere en mistet partitions tabel og klone en disk. Og det fylder ikke meget.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2017 - 19:06 #9
Minni Tool har jo som alle andre blot skrevet et program som bruger Microsofts egen Diskpart. og hvis du ikke kan formatere FAT er det i hvert fald ikke  Computerens skyld.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. december 2017 - 19:29 #10
Jeg har prøvet Computerens egen Formatering.
Kunne - Overhovedet IKKE finde FAT32 på listen.
Men det kunne Mini Tool !
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2017 - 19:31 #11
Har du været helt inde i "maskinrummet" hos MiniTool og, efter en sammenligning med Diskpart, har kunnet konstatere, at MiniTool blot er et program, som, som i virkeligheden bare bruger Diskpart?
En meget vigtig ting er Brugergrænsefladen. Diskpart er kun for erfarne brugere, som kender de særlige koder. Hvorfor rode med det, hvis man ikke er en Windows Nørd, og kan få et brugervenligt program som MiniTool?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2017 - 19:32 #12
Obs. #11 er et svar til #9
10. oktober 2021 - 03:47 #13
Minitool er og bliver altid løsningen. Aldrig har jeg haft et så brugervenligt program som faktisk virker, til netop den slags. Minitool har reddet min røv mange gange i flere år - det kan virke indviklet i starten, men man fanger det hurtigt. PS OBS Hold dig endelig til MiniTool 11 og ikke opgradér til 12'eren fordi efter version 11 opkræver de gebyr&betaling ved f.eks.  copy-disk partition - Det gør version 11 IKKE.