Avatar billede Trez Seniormester
20. december 2017 - 18:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Placering af cookie

Hej eksperter

jeg arbejder på et bibliotek hvor vi, da vi alle skal spare, skal have Linux maskiner til at køre vores storskærme. Vores storskærmsløsning er browserbaseret og kræver man taster en kode ind for at få den til at vise et bestemt slideshow. Da vi skal spare er vi blevet pålagt at maskinerne skal slukke hver dag kl. 22 og tænde igen kl. 7.

Vores problem er, når maskinerne starter kl. 7 skal man taste koden ind igen på dem alle sammen. Ved koden lægges i en cookie som så slettes når maskinen slukker (public user med nada rettigheder). Har fået at vide at man kan lægge denne cookie et sted som superbrugeren har adgang til, men da ingen af os er Linux folk (første mand kommer først på kursus til februar ca.) så har vi ingen idé om hvor vi skal kigge efter cookien eller hvor vi derefter skal placere den for den ikke slettes.

Nogen som ved det?

Håber det gav mening da jeg ellers ikke ved hvordan jeg skal formulere det :)

På forhånd tak.
Avatar billede martens Guru
20. december 2017 - 21:53 #1
Hvad med noget autologin ? og efter login starte det browserbaserede slideshow ( skal du også taste en kode for at vælge slideshowet  ? Det fremgår ikke helt af dit spørgsmål ....)

Men autologin i linux er muligt
https://www.youtube.com/watch?v=jYY1svWTe1g

Og start af af slideshow skam også muligt ..  ( er det firefox i kioskmode ? )
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/mkiosk/

håber det var hjælp i den rigtige retning ...

mvh martens
Avatar billede Trez Seniormester
22. december 2017 - 09:07 #2
Hej igen

vi har autologin til public user og så starten den op i Chrome med kioskmode og url'en for slideshowet. Det er så her man skal taste koden ind og det er den cookie som vi gerne vil bevare så man ikke skal kæmpe med det hver dag.

Det er for public user at den får slettet cookies hver aften når maskinen slukkes.
Avatar billede Trez Seniormester
28. februar 2019 - 15:58 #3
Lukker