Avatar billede Christian Kortsen Praktikant
21. december 2017 - 19:56 Der er 4 kommentarer

DK-HostMaster domain til Google G-Suite mail?

Hej Computerworld,
Jeg har et domain inde på DK-HostMaster, som jeg meget gerne ville adde til min Google G-Suite mail, men fatter ingenting. Der står 3 forskellige muligheder, men alle de 3, kan jeg ikke finde inde på DK-HostMaster's kontrolpanel. - nogen som evt. ved hvad man skal gøre, eller kan hjælpe på en anden måde?

- tak på forhånd, og ha' en go' aften :).
Avatar billede schack Mester
21. december 2017 - 20:35 #1
Den nødvendige opsætning skal ikke laves hos DK-Hostmaster.
Konfigurationen som G-Suite kræver skal udføres hos din DNS host.
Skriver du domænenavnet kan jeg fortælle dig hvem det er.
Avatar billede Christian Kortsen Praktikant
23. december 2017 - 21:41 #2
Købte domainet på https://www.dandomain.dk/, hvis det kan hjælpe @schack
- tak for det hurtige svar :)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. december 2017 - 04:43 #3
Du skal logge ind på din hosting, og der lave en vidersendelse af mails til din g-mail konto, og husk samtidigt at krydse af i "ikke opbevar" vidersendte mails, ellers fylder de hurtigt din hosting server.

i gmail kan du indstille at den besvarer mails fra den konto de kom fra, dvs. når du modtager en mail fra ditnavn@ditdomæne.dk så vil din besvarelse komme fra samme email og ikke synligt komme fra din @gmail.com konto
Avatar billede schack Mester
27. december 2017 - 04:33 #4
Jeg skal lige være helt sikker, har du en betalt email løsning hos Google aka G-Suite ?
I så fald skal du IKKE forwarde noget, men derimod have tilføjet domænet til din allerede eksisterende løsning.
Overnstående forward løsning vil ikke fungere specielt godt nu, og komme til at fungere endnu dårligere over tid (email havner i spam)