Avatar billede moggy Novice
23. december 2017 - 07:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ustabil opstart af PC

Der er ingen forbindelse til nettet, ca. hver 2-3 gang, jeg opstarter min PC from scratch. Til gengæld er der ALTID forbindelse, når jeg genstarter. Hvorfor? Min leverandør er Stofanet.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 08:03 #1
Er det en bærbar eller stationær pc?
Er drivere til den de nyeste til netkortene?
Prøv evt i enhedshåndtering at fjerne at Windows må lukke for strømmen for at spare på denne. Du højreklikker på netkort vælger egenskaber og går i strømstyring hvor du fjerner hak.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 08:04 #2
Hvis det er Win 10 du bruger højreklik på start knap og vælg enhedshåndtering
Avatar billede moggy Novice
25. december 2017 - 16:09 #3
Der var ikke flueben ved strømbesparelse, men derimod ved "balanceret" (anbefales).
Andre ideer? Det er en stationær computer med Win 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2017 - 17:18 #4
Prøv at sætte den til høj ydelse i stedet for balanceret. På en stationær betyder det jo ikke noget da den kører på 230 volt.
Avatar billede moggy Novice
27. december 2017 - 07:25 #5
"Høj ydelse" er forsøgt uden held. Det lader til, at jeg må leve med problemet....
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2017 - 09:22 #6
Hvis du har meget plads på din harddisk kan du evt  prøve at lukke den ned i dvale i stedet for helt ned. Herved gemmes den session du var i gang med og lukker pc. Det er mit bud at den hver gang her vil have internet forbindelse. I dvale tilsidesættes den mængde plads du har i ram på maskinen på disken til funktionen.
Jeg er ikke i tvivl om at problemet må ligge i driveren til netkortet.
Avatar billede moggy Novice
04. januar 2018 - 16:26 #7
Det har heller ingen virkning at gå i dvaletilstand. Fejlmeldingen lyder: Der er driver eller hardwarerelaterede problemer med kortet INTEL (R) 82579 LM gigabit network Connection. Kan det fixes?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2018 - 16:28 #8
Hvad hedder bundkortet på pc?
Du kan sikkert se det med Speccy:
https://www.piriform.com/speccy/download/standard
Når du kender dette kan du hente driver fra producentens hjemmeside.