Avatar billede mronet87 Forsker
23. december 2017 - 18:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Computer kan ikke finde hotspot pocket wifi

Hej Alle Eksperter

Jeg en pocket wifi fra Huawei. Mine ene bærbar kan ikke finde hotspottet, men alle andre enheder som andre computere og mobiler kan godt finde den.
Min bærbar kan godt komme på andre hotspots og andre wifi forbindelser.

Men den kan simpelthen ikke finde min Huawei pocket Wifi under forbindelser.

Nogen som har en ide hvorfor? Den besnyttet Win 8.1
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2017 - 20:31 #1
Der kan maksimalt tilkobles 10 enheder, men det er vel ikke det loft du er oppe imod?
Avatar billede mronet87 Forsker
24. december 2017 - 02:13 #2
Nej, der kun tilkoblet min mobil.
Avatar billede INK Ekspert
24. december 2017 - 08:38 #3
Log ind på routeren og check, at den sender på både 2,4 og 5 GHz båndet. Hvis den kun anvender 5 GHz og den bærbare kun 2,4 GHz, kunne det være forklaringen.
Avatar billede mronet87 Forsker
24. december 2017 - 10:14 #4
Mange tak, det virkede. Jeg kunne heller ikke forstå, da den har kunne logge på før.

De 2,4 eller 5 GHz er hastigheden på?
Avatar billede INK Ekspert
24. december 2017 - 10:35 #5
Ændringen kan være sket i forbindelse med en opdatering af firmware på routeren.

De 2,4 og 5 GHz er udtryk for den frekvens, der sendes/modtages på og ikke hastigheden. Din enhed arbejder på 3G hastighed fra din mobiludbyder. Hastigheden afhænger af dækning og antal brugere på mobilnettet i dit område.
Avatar billede mronet87 Forsker
24. december 2017 - 11:02 #6
Okay, men det virker nu. Mange tak.