Avatar billede totaldental Praktikant
26. december 2017 - 21:44 Der er 4 kommentarer

Forbinde 3 switche

Hej,

Jeg skal have indkøbt 3 nye switche til arbejdet og forbundet dem mest hensigtsmæssigt.
Der vil være en server og ca. 40 brugere samt 3 AP (POE) forbundet til de 3 switche.
Jeg behøver derfor rådgivning til
1) hvilke switche anbefaler I?
2) hvordan forbinder jeg dem mest hensigtsmæssigt? fiberkabel? etherconnect?

/Martin
Avatar billede totaldental Praktikant
26. december 2017 - 21:56 #1
..... der kommer ca. til at være 20-30m mellem hver switch så jeg mener ikke man kan få "stacking cables" i disse længder.
Avatar billede leif Seniormester
26. december 2017 - 21:58 #2
Hvad er budgettet?

Er valget af AP producent/løsning valgt?
Avatar billede totaldental Praktikant
26. december 2017 - 22:09 #3
Jeg ville gerne holde mig under kr. 6-7000 pr. switch.
Jeg har 3 Unifi AP's som jeg er meget tilfreds med og derfor ønsker at beholde.
Avatar billede leif Seniormester
26. december 2017 - 22:20 #4
Så ville jeg kigge på deres unifi switche, har dog ikke selv brugt dem men har hørt godt om dem og de kan vist styres i samme controller som APerne