Avatar billede Kira Gulløve Mester
27. december 2017 - 21:26 Der er 4 kommentarer

Macbook pro / word

Hej.

Jeg står og skal til igang med studie. I denne forbindelse har jeg overvejet at købe macbook pro.
Mit spørgsmål går på; hvad hedder det program så jeg kan få word, excel osv. til Macbook, så jeg kan være på niveau med studiet.

Og hvad koster løsningen? :)

God jul
Avatar billede eurositi Ekspert
27. december 2017 - 23:39 #1
Microsoft Office 2016 til Mac (home/student edition).. Bare Googl det. Det sælges både som årsabonnement, vistnok til omkring 5-600 kr/år, eller som éngangskøb (altså så du ejer programmet for altid) til 11-1200 kr i Micorsoft Store (https://www.microsoft.com/da-dk/store/d/office-home-student-2016-til-mac/cfq7ttc0k5fb?activetab=pivot:overviewtab). Bemærk, at éngangskøb-udgaven kun indeholder de vigtigste programmer, nemlig Word, Excel og PowerPoint, men du har næppe brug for de andre programmer. Du kan dog finde engangskøb-udgaven på tilbud ned til omkring 940 kroner på Pricerunner.

Hvis du føler dig nærig (selv om du har råd til en Macbook), kan du hente det helt gratis LibreOffice i stedet. Det kan stort set alt hvad Microsoft Office-programmerne kan. Det er ret imponerende, hvor meget denne helt gratis programpakke indeholder. https://da.libreoffice.org/
Avatar billede Kira Gulløve Mester
28. december 2017 - 10:09 #2
Tak for din hjælp. LibreOffice indeholder word med stavekontrol, excel og PP?
Avatar billede eurositi Ekspert
28. december 2017 - 11:13 #3
Ja, der er stavekontrol, som du kender det fra Word. Læs mere om tekstbehandlingsprogrammet Writer her: https://da.libreoffice.org/om-libreoffice/writer/

LibreOffice programpakken har følgende programmer:
Tekstdokument (Writer) (Svarer til Word)
Regneark (Calc) (Svarer til Excel)
Præsentation (Impress) (Svarer til PowerPoint)
Tegning (Draw) (Svarer omtrent til Publisher)
Database (Base) (Svarer til Access)

Hvis du kender f.eks. Word, Excel og PowerPoint godt, vil du opleve, at LibreOffice-programmerne har de samme funktioner, men at de hedder noget andet og er organiseret lidt anderledes i menuerne. Det skyldes formentlig både hensynet til copyright og varemærker samt et ønske om at gøre tingene lidt anderledes end Microsoft.

I Writer (tekstbehandling) kan du nemt gemme i Word-standardformatet (.docx) i stedet for Writers normale standard .odt. Dermed er du helt sikker på, at dokumentet ser ud på samme måde, hvis det åbnes i Word.

Der findes andre gratis, brugervenlige kontorprogrampakker derude, f.eks. Softmaker's FreeOffice, men fælles for dem er, at de ikke vedligeholdes og opdateres ligeså flittigt som LibreOffice.

Det gode ved forslaget er, at det ikke koster dig andet end tid at afprøve LibreOffice. ;-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
29. december 2017 - 17:36 #4
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xoffice+2016+mac.TRS0&_nkw=office+2016+mac&_sacat=0

Du kommer evt til at installere via et tilsendt link. Spørg sælger først om den kan installeres på dansk