Avatar billede Btimmer Seniormester
28. december 2017 - 13:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mozilla Thunderbird

Jeg kan ikke sende mail men kun modtage. Jeg har lige slettet Windows Office med outlook, så nu skal jeg bruge Thunderbird. Jeg går ud fra det er noget med udgående serverindstilling (SMTP), men jeg har prøvet forskelligt! Jeg er ikke nørdt til dette, så jeg håber en kan meddele så jeg forstår.
Avatar billede schack Mester
28. december 2017 - 14:03 #1
Hvilken udbyder har du din email adresse hos ?
Avatar billede Btimmer Seniormester
28. december 2017 - 14:23 #2
Det må være Hotmail.dk da jeg har:  @live.dk. På min smartphone har jeg den gratis APP Outlook som virker perfekt. Men nu har jeg som nævnt slettet Outlook/Microsoft på min PC med windows 7
Avatar billede schack Mester
28. december 2017 - 14:38 #3
Har du prøvet Thunderbirds egen hjælpeside :
https://support.mozilla.org/en-US/kb/thunderbird-and-hotmail
Avatar billede Btimmer Seniormester
28. december 2017 - 17:06 #4
Tak for det schack. Har prøvet, men kan desværre ikke finde ud af det.
Avatar billede Btimmer Seniormester
28. december 2017 - 17:44 #5
schack, når jeg går ind få den side du skriver kan jeg ikke vælge f.eks. hotmail - det kommer ikke frem.
På min konto står:
imap-mail.outlook.com
smtp-mail.outlook,com
Avatar billede schack Mester
28. december 2017 - 19:00 #6
Hvad får du af fejlbeskeder når du prøver ?
Avatar billede Btimmer Seniormester
28. december 2017 - 21:10 #7
Har prøvet så meget at jeg intet husker. Hvad nu hvis jeg afinstallerer det hele og starter op på ny. Sker der noget ved det, eller mister jeg noget?
Avatar billede Btimmer Seniormester
28. december 2017 - 21:18 #8
Dette skrives:
Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: 5.7.57 SMTP; Client was not authenticated to send anonymous mail during MAIL FROM [HE1PR0102CA0001.eurprd01.prod.exchangelabs.com]. Kontrollér om din mailadresse er rigtig i dine kontoindstillinger og prøv igen.
Avatar billede schack Mester
29. december 2017 - 04:57 #9
Avatar billede Btimmer Seniormester
29. december 2017 - 07:19 #10
Den udgående server hedder ikke mere Windows Live Mail, den er udgået.
Måske er det her problemet er, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg så skal skrive under description
Avatar billede schack Mester
29. december 2017 - 07:55 #11
Avatar billede Btimmer Seniormester
29. december 2017 - 11:13 #12
Tak for din hjælp schack. Jeg har prøvet alt men intet vil lykkedes. Jeg har afinstalleret Thunderbird, men når jeg downloader programmet igen kommer intet frem om opsætning, det fortsætter bare i samme spor med samme problem
Avatar billede schack Mester
29. december 2017 - 12:22 #13
Hmm det ser ud til du ikke er alene med det problem, der er lidt tips her der eventuelt kan afprøves : https://support.mozilla.org/en-US/questions/1180462
Avatar billede Btimmer Seniormester
30. december 2017 - 12:01 #14
Hej schack. 1000 tak for dine input og godt nytår.
Jeg har valgt at bruge den gratis hotmail, outlook.com
Den fungerer helt uden problem, så på et senere tidspunkt kan jeg "lege videre med Thunderbird" - der i den grad har drillet siden jeg slettede Office 365 Personal fra min computer.