Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2017 - 16:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Visse sider spæres med AdBlocker slået til

Det irriterer mig at flere sider blokeres når man har AdBlocker slået til.
Det sker med jævne mellemrum at man . ikke kan komme ind på f.eks Ekstra Bladet, men også flere andre steder, er man pine død nødt til at slå AdBlocker fra, hvis man vil ind på disse sider.
På nogle sider står der en gang ynk og klynk om at skidtet er reklamefinansieret, og åh hvor er det dog forfærdeligt at AdBlocker er slået til.
Det er så dejligt at være fri for de fordummende og ikke mindst forstyrrende reklamer når man sidder foran computeren og vil se noget.
Hvad angår reklamer ser jeg aldrig bl.a. TV 3, TV 3+ og TV3 Puls, samt andre kanaler hvor programmerne bliver afbrudt adskillige gange, på grund af nogle firmaer absolut skal reklamere for deres bras.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2017 - 17:00 #1
Hvis du bruger Adblock Plus kan du individuelt indstille om siden skal blokkes eller ej.
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2017 - 17:24 #2
Det ved jeg godt :-)
Det er bare frustrerende, at man er nødt til at skulle trækkes med de forbandede reklamer.
Der var engang en der sagde i DR´s forbrugerprogram "For godt til at være sandt":
"Reklamer er de løgne folk ønsker at høre".
Dertil kan man konstatere, at der er mange der hopper med på reklamevognen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2017 - 17:36 #3
Du behøver jo ikke besøge Ekstrabladets hjemmeside. Bare la' væ'r

Ellers kan en kombination af at slå både javascript og adblocker fra måske klare det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2017 - 19:15 #4
Ja selvfølgelig kan jeg lade være med at besøge hjemmesiden, men der kan jo være noget man godt vil se, og når så man kommer ind, så kommer de intetsigende reklamer en i møde.
Hvem komme i øvrigt i sidste ende til at betale for disse reklamer? svaret er: at det gør forbrugerne.
Avatar billede Slater Ekspert
31. december 2017 - 20:41 #5
Altså, jeg hader da reklamer så meget som enhver anden, men det undrer mig stadig at man kan blive sur over, at websites gerne vil have penge for det arbejde, de udfører, og forsøger at forhindre besøgende i at snyde sig til at se det indhold, de har brugt arbejdskraft på at udføre, uden at "betale" for det.

Du har ret til at forsøge at fjerne reklamer - der er intet ulovligt i det. Men de har lige så meget ret til at forsøge at forhindre dig i det. Hvis det generer en, står det en frit for at vælge ikke at benytte den webside.
Ligesom med ethvert andet produkt. Hvis du ikke kan lide prisen eller noget der følger med produktet, så fravælg det - ligesom du gør med de tv-kanaler.

Eftersom alle ikke kan arbejde gratis, er der kun ét alternativ, og det er direkte betaling for at benytte websider. Hvordan forventer du ellers at de skal eksistere?
Avatar billede Jhja Seniormester
31. december 2017 - 20:44 #6
Jeg skrev dette i en anden tråd som du oprettede om det samme problem.
Det fungere forsat udmærket, jeg ser ekstrabladet.dk video og artikler uden at se reklamer.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1018703?k=8266973
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2017 - 21:06 #7
Det fungerer også oftest for mig med at se på Ekstra Bladet uden reklamer, men ind imellem popper meddelelsen op om Adblocker er installeret, men det er langt fra altid.
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2017 - 21:11 #8
#5
Det er noget vås, at du siger nogle besøgende "snyder" sig til at kikke på hjemmesiderne. Hvis man ikke må kikke på dem, hvad skal disse sider så være der for???
Avatar billede Jhja Seniormester
31. december 2017 - 21:30 #9
Min løsning fungere, men det virker som du ignorer det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2017 - 22:11 #10
Jeg ignorerer ikke noget! Jeg skriver bare at jeg næsten altid har slået AdBlocker til så kan jeg oftest komme ind på EB, men det hænder dog alligevel, at siden blokeres pga. AdBlocker er aktiv. Hvis der så er noget jeg absolut vil se, slår jeg den modvilligt fra, og når jeg forlader siden, aktiverer jeg AdBlocker igen.
Jeg har IE 11 installeret på computeren med Windows 7 som styresystem.
Avatar billede Jhja Seniormester
31. december 2017 - 22:44 #11
Ok, som sagt ser jeg ikke reklamer på ekstrabladet.dk artikler eller video med løsningen som jeg har valgt.
Avatar billede Jhja Seniormester
31. december 2017 - 22:52 #12
Beskrevet her. Samme link er postet en gang før i denne tråd
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1018703?k=8266973
Avatar billede Slater Ekspert
31. december 2017 - 23:31 #13
Det er noget vås, at du siger nogle besøgende "snyder" sig til at kikke på hjemmesiderne. Hvis man ikke må kikke på dem, hvad skal disse sider så være der for???

Det var da noget vås. Forstår du virkelig ikke, at reklamedrevne websider eksisterer af en af to grunde: enten fordi bagmændene ønsker at tjene penge på dem, eller fordi bagmændene ønsker at stille information til rådighed for verden, men har brug for penge til driften.

Jeg kan virkelig ikke forstå, hvordan det kan være et kompliceret koncept.
At lave en webside er arbejde. Nogle mennesker har lavet dette arbejde, og vil gerne betales for det. Ved at blokere reklamer, fratager du dem denne betaling.

Du har stadig lov til at gøre det, men hvordan kan det komme bag på dig, at de ønsker at forhindre det? Tror du de har reklamer på for at genere dig?
Hvordan kan du føle du har en ret til at benytte et produkt uden at betale for det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. januar 2018 - 10:08 #14
#13
Ved du hvad.
Jeg tror vi stopper her, dette fører ikke til andet end mundhuggeri!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2018 - 10:10 #15
Hopper af igen. Godt nytår
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. januar 2018 - 10:23 #16
#15
Tak og i lige måde.
Avatar billede Jhja Seniormester
01. januar 2018 - 14:06 #17
Kunne du ikke få min løsning til at fungere?