Avatar billede Jack Otto Thomsen Praktikant
02. januar 2018 - 10:53 Der er 5 kommentarer

hjælp til at finde ud hvad det er

har på telefonen fået en advarsel op ang virus. ikke mit virus program med tilsyneladene en hjemmeside .
når jeg prøver at Google den så er der aldrig nogen der har googlet dette det virker underligt. er der nogen der ude der kender dette link
softinstituteadsmob.site
for jeg kan ikke finde noget som helst på dette. Google  skriver det ord findes ikke på nettet. men det kan ikke passe at jeg skulle være den første i verden der skrev dette i Google
Avatar billede Slater Ekspert
02. januar 2018 - 11:00 #1
Hvis en webside advarer om at du har fået virus, så er det 100% sikkert en spam reklame der forsøger at lokke dig til at hente noget, der sikkert er en virus selv. Det ville også forklare hvorfor siden er fjernet fra Google.

Ignorer det.
Avatar billede Jack Otto Thomsen Praktikant
02. januar 2018 - 11:05 #2
jeg har heller ikke reageret på dette men underligt at hvis man googler det så er der ingen der har skrevet om dette før
Avatar billede Slater Ekspert
02. januar 2018 - 11:09 #3
Ikke nødvendigvis. Hvis det er nogen der forsøger at få dig til at downloade en virus, så skifter de sandsynligvis domæne meget ofte, fordi de hele tiden bliver blacklisted af sikkerhedsprogrammer og søgemaskiner, og evt. også for at undgå myndighederne, da den slags er ulovligt i de fleste lande.

Jeg tror også de fleste mennesker har lært bare at ignorere den slags.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. januar 2018 - 11:22 #4
#3
Desværre er der også mange der ryger i fælden.
Mistænksomhed og sund fornuft er to  meget vigtige stykker værktøj, at være i besiddelse af, når man er på nettet.
Avatar billede Slater Ekspert
02. januar 2018 - 11:40 #5
#4: Absolut. Det var bare en mulig forklaring på, at netop dette domæne ikke er snakket om ifølge Google. Ud af dem der mistænker siden, er det ganske sandsynligt, at langt de fleste bare ignorerer det og går videre med deres dag, i stedet for at advare eller spørge om det på nettet.