Avatar billede Pilde Juniormester
03. januar 2018 - 10:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Annonce blokering Chrome Version 63.0.3239.108 (nyeste)

Hej Eksperter,
Har netop købt ny bærbar (Win 10) og installeret Chrome. Jeg oplever dog at der er enkelte elementer som ikke vises eller er blokeret som I måske kan hjælpe mig med at løse.

1. Jeg kan ikke se DR TV og ser en kode som læses i det felt som DR TV ellers skulle afspilles i. Har forsøgt at opdatere Flash ved at geninstallere det samt sørget for at Flash er tilladt for DR.dk

2. Jeg forsøger at lave nogle nye annoncer på f.eks. Facebook men bliver præsenteret for en popup/overlay som siger at nogle annoncer ikke vil blive vist så længe jeg har adblocker installeret. Sådan en har jeg IKKE installeret men mistænker at det er en indstilling i Chrome som blokerer det. Men hvor fjerner jeg den ?

Nogen som kan hjælpe en stakkel som mig ?
På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2018 - 10:40 #1
Hvis du arbejder logget på, vil eventuelle extensions som du har haft aktive på andre maskiner, automatisk blive installeret og aktiveret på din ny maskine.

Sæt følgende ind i adresselinjen i Chrome:

chrome://extensions/

Så kan du se hvad du har installeret.

FLASH er indbygget i Chrome - du får ikke noget ud af at opgradere med Adobes version... - tidligere fik man en konflikt, når man gjorde det... - jeg mener dog det er løst. Men tjek selv ved at sætte følgende ind i browser adresselinjen:

chrome://flash/
Avatar billede Pilde Juniormester
03. januar 2018 - 10:56 #2
Ok - men hvad skal jeg kigge efter under extentions ?
Umiddelbart er der ikke noget som indikerer at der er noget som blokerer for noget.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2018 - 11:10 #3
Der findes jo flere hundrede forskellige "ad-blockere", så jeg har ingen idé om hvad der kunne tænkes at være installeret hos dig. Men du kan jo disable dem alle, og se om noget ændrer sig... - så kan du altid slå dem til igen, hvis det ingen forskel gør.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. januar 2018 - 11:33 #4
Jeg kører Windows 7 og med IE11 som browser, har AdBlockPlus installleret, og der er ikke problemer.
Dog er der nogle sider der hver gang bliver blokeret, andre kun nogen gange (f.eks. EB) Der er aldrig problemer på DR TV.
Avatar billede Pilde Juniormester
03. januar 2018 - 12:26 #5
Overraskende så var det min extension Ghostery som ellers har virket på alle andre PC'er jeg bruger.
Tak for hjælpen.