Avatar billede Andreas Novice
03. januar 2018 - 15:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bedste SSL løsning til nystartet hjemmeside?

Jeg har for kort tid siden købt domænenavnet http://tag-tips.dk/ - Jeg vil selvfølgeligt gerne have https over min hjemmeside, men jeg er i tvivl om hvor jeg kan få fat i et SSL certifikat, så jeg kan få krypteret data.

Hvor finder man den bedste og billigste løsning henne?
Avatar billede klt Seniormester
03. januar 2018 - 16:21 #1
https://letsencrypt.org/

Er gratis (men skam 100% seriøs - bliver bl.a. brugt på bt.dk / b.dk for at nævne et par større danske sites).
Avatar billede klt Seniormester
03. januar 2018 - 16:24 #2
Og kan se du vist  bruger unoeuro? - så er det understøttet:

https://blog.unoeuro.com/2016/ny-feature-lets-encrypt-certifikater/
Avatar billede Andreas Novice
03. januar 2018 - 16:25 #3
Synes bare at jeg har læst, at gratisversioner skulle være scams. Kan jeg trygt benytte ovenstående?
Avatar billede Slater Ekspert
03. januar 2018 - 16:57 #4
Ja.

Hvem har fortalt dig, det var scams?
Avatar billede Andreas Novice
03. januar 2018 - 17:00 #5
Jeg har læst omkring Cloudfare, som jeg overvejer at benytte, men har bare læst lidt artikler på nettet, at man skulle være påpasselig omkring andre sider. Jeg takker for jeres svar, og læser lidt videre omkring Let's encrypt og Cloudfare
Avatar billede nemlig Professor
03. januar 2018 - 20:56 #6
#2 Kan se på Unoeuro's produkt-/prisside, at et SSL DV-Certifikat (1 år) koster 50 Euro i oprettelse, mens det i linket omtalte, SSL wildcard DV-Certifikat (1 år), koster 125 Euro i oprettelse. Begge løsninger er efterfølgende gratis.

Hvorfor vælge løsningen til 125 Euro?
Er det i øvrigt billigt. Jeg kan se, at hos One.com er det gratis.
Jeg spørger, fordi jeg har en del domæner/hjemmesider, der bliver hostet hos Unoeuro, og det er vist på tide, at få aktiveret SSL.

(Jeg har tidligere brugt One.com, og skal ikke tilbage til dem - der var alt for mange problemer. Unoeuro fungerer upåklageligt).
Avatar billede Slater Ekspert
04. januar 2018 - 09:04 #7
#6: I den blog #2 linker, skriver de at de nu også tilbyder LetsEncrypt, som er helt gratis. Det der står på deres produktside er noget andet. Dog virker LetsEncrypt kun på PHP-hoteller ind til videre, så hvis du bruger ASP, må du punge ud.

Men om du skal vælge wildcard eller ej, kommer an på om du har brug for det. Forskellen er, at wildcard certs lader dig benytte samme certifikat på subdomæner.
Avatar billede klt Seniormester
04. januar 2018 - 09:21 #8
#6  I et senere blog-indlæg skriver Unoeuro at de nu også understøtter LetsEncrypt på ASP
https://blog.unoeuro.com/2017/lets-encrypt-paa-asp-webhoteller/

Og angående wildcard så har LetsEncrypt længe skrevet at det kom i januar 2018. Om tidsfristen kommer vil at holde ved jeg ikke - men det skulle være på vej :-)
Avatar billede Andreas Novice
04. januar 2018 - 10:24 #9
Jeg siger tak for jeres hjælp! Nu er https://tag-tips.dk oppe at køre med SSL certifikat.

Jeg valgte dog den lette løsning ved at købe et SSL DV-certifikat ved Unoeuro, som var den nemmeste og hurtigste løsning. Kunne ligeledes læse mig frem til fordelene ved at køre SSL certifikatet gennem Unoeuro, selvom jeg selvfølgeligt gerne ville have sparet de penge jeg brugte.

Til fremtidigt brug, vil jeg dog bruge Let's Encrypt eller Cloudfare's gratis version, da Google jo har meldt ud, at SSL-certificerede hjemmesider vil få en konkurrencefordel, hvilket er væsentligt i forhold til det jeg laver