Avatar billede Zole Juniormester
03. januar 2018 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Noget bedre Wifi end yousee's

Hejsa

Jeg overvejer at få sat access points op i mit hus i stedet for at bruges yousee's wifi, da det langt fra køre optimalt.

Jeg har kigget lidt rundt på forumet og kan se mange anbefaler Ubiquiti's access points, og vil tro at sådan 2 stk UniFi UAP‑AC‑LITE i hver ende af mit hus, må være optimalt.

Men mit spørgsmål er så at, jeg har pt kun 4 indgange på min router og bruger allerede dem alle sammen. Så har kigget på en switch, men kan ikke helt finde ud af om det skal være en med poe udgange eller ej, nu der følger     PoE injektor med de der UniFi UAP‑AC‑LITE.
eller dette ikke optimalt ?
Avatar billede ebea Ekspert
03. januar 2018 - 17:47 #1
Hvad med at prøve et MESH WiFi forstærker system. Google's er pt. på tilbud i Elgiganten (købte selv et sæt) ;-)
Og det har virkelig sat skub i mit WiFi
Avatar billede wjens Guru
03. januar 2018 - 19:05 #2
Jeg har en Unifi (pro udgaven) hængende og har installeret et par stykker andre steder. God erfaring, dækker meget langt. Måske behøver du kun en ved central placering? Eller er det et meget stort hus?

Jeg bruger en switch med poe til at strømforsyne, det sparer lidt plads, men gør ellers ingen forskel. De medfølgende virker naturligvis også.

Jeg har også hørt gode erfaringer med MESH, men har ikke selv haft hænderne på.
Avatar billede Zole Juniormester
03. januar 2018 - 20:10 #3
#1 Jeg ved ikke ret meget om googles mesh system, andet end det jeg kan se på youtube, og der roser de fleste det til skygge. Men er dog stadig skeptisk.

#2 Ja det er da sådan et halv stort hus, på 170 kvm og kælder i den ene ende på ca 40 kvm, og så er huset aflangt, med en masse vægge. Har prøvet med extender men det funker ikke rigtig, bare gennem 2 vægge giver det allerede problemer. Kan selvfølgelig os være yousee's router.

Men er der stor forskel på switch ? eller er det bare og købe den billigste ? med det antal indgange man ønsker og hastighed ? kunne godt tænke mig en, der kunne køre 1000, da vi streamer en del, og nogle gange mange samtidige.
Avatar billede ebea Ekspert
03. januar 2018 - 20:36 #4
#3  -  Hvis du er skeptisk, hvordan kommer du så ud af det, og videre?
jeg har gennem tiden, prøvet en del forskellige opstillinger med extendere, og diverse andre tiltag, uden at have fundet den optimale løsning (og langtfra den forbindelse og hastighed jeg håbede). Jeg har et hus som er på 191 Kvm, og som er rimeligt langt, og med 1. sal på også. Men da jeg opsatte Google's MESH system, da fik jeg fuld dækning i hele huset, og med fuld hastighed på mit WiFi, uanset hvor jeg går i huset.
Og som en ekstra bonus, så rækker det også ud i et ganske stort område af Haven.
Der er også muligheden for, at du kan tilføje ekstra enheder, for at øge dækningen yderligere, hvis det skulle være nødvendigt. Der kan oprettes Gæste netværk, begrænsning på hvem der må bruge hvad, og hvornår, plus flere ekstra features.
Avatar billede Zole Juniormester
04. januar 2018 - 07:45 #5
#4 okey, nu var det ikke for at starte en diskussion, om hvorvidt det ene er bedre end det andet, og dine erfaringer med det.
Min skeptisk, ligger meget i alle de gode anmeldelser der ligger omkring det over alt, har på nuværende kun kunne finde en dårlig anmeldelse, men har derimod kunne læse en del blandede følelser omkring det, på forskellige forums. Og det virker meget som om, Google enten fjerne/flytter de dårlige anmeldelser. De har jo tros alt den største søgemaskine, langt de fleste bruger, og dertil også youtube, som mange os bruger.
Kort og godt, så var min plan at købe en switch, og en UniFi UAP‑AC‑LITE, til at starte med, da økonomien, ikke er til 2 stk til at starte med, har ca. en lille tusse pt, så jeg har slet ikke tænkt i baner som google wifi, da det koster 26/2700kr, dog i øjeblikket 1999 kr hos elgiganten.

Men det eneste jeg endelige søgte svar på, var info vedrørende køb af switch, da jeg ikke aner en pind om dette.
Avatar billede wjens Guru
04. januar 2018 - 10:17 #6
Køb en 1000-switch, de er kun en smule dyrere end de langsomme.
Kunne være den her:
https://www.proshop.dk/Switch/D-Link-DGS-1008D-8-Port-GLAN-switch/240515
Hvis ellers 8 porte er nok. Træk et kabel fra din Yousee til switchen og sæt alle øvrige i her. Så tror jeg at du er godt kørende.

Glem POE, det er ikke vigtigt til privat brug og koster. Så ville der være mere værdi i at købe UAP-AC-PRO udgaven (3 antenner i stedet for 1, længere rækkevidde).
Avatar billede Zole Juniormester
04. januar 2018 - 19:26 #7
Super tak for hjælpen