Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2018 - 22:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Braun shaver - med eller uden rensestation ...

Hej.

Jeg skal have en ny shaver.
Bruger kun Braun (derfor ikke interesseret i anbefalinger af andre mærker).

Jeg vil have en Serie 7 eller 9. Men er meget i tvivl om hvor vidt jeg skal købe med eller uden rensestation.

Hvad er jeres erfaring - Jer der har en... - med disse rense stationer ?

(Skulle nogen af Jer have en af de to maskiner, vil jeg også gerne vide hvor tilfreds i er med den.)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2018 - 22:52 #1
Hvad er jeres erfaring - Jer der har en... - med disse rense stationer?

Jeg er mest bekymret for strømforbruget (ud over opladning, der selvf. er uundgåelig, bruger den også strøm på at rense...) og udgiften til rensevæske.
Avatar billede finb Ekspert
05. januar 2018 - 10:10 #2
Tag shaver-hovedet af.
Hold hovedet hen til shaver-kroppen.
Tænd shaveren.
Nu vibrerer alle partikler bort fra både hoved og krop.
Så du behøver ingen rensestation.
Avatar billede KennethLykke Mester
05. januar 2018 - 12:28 #3
Jeg har en Philips med rensestation, og må indrømme at jeg kun sjældent bruger stationen, men derimod renser den manuelt langt langt de fleste gange som #2.

Hvis der er stor prisforskel, så vil jeg anbefale dig bare at købe uden.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2018 - 16:02 #4
Ok.
Der er 250 kroner i forskel. Men som nævnt er der også løbende udgifter til ekstra strøm og væske ...

Jeg skal beslutte mig en gang for alle. I hvert fald hvis jeg vil have Serie 9. Køber man uden, kan man ikke senere fortryde, da den ikke vil indeholde chippen der er nødvandig for at kunne bruges i denne.
Omvendt. Køber jeg med og finder ud af jeg ikke vil bruge den, skal jeg i stedet købe en stander til 200,-. Den følger nemlig hikke med når der er en rensestation inkluderet.

Når jeg hælder mere til 9 end 7 (hvilket jeg ellers godt kunne nøjes med), er det fordi der ingen fod/stander findes til den. Så eneste måde at undgå at have den til at ligge og flyde (hvilket jeg ikke vil) er at købe den med station.

Så fik jeg det vist alt sammen formuleret så indviklet at ingen aner hvad jeg skriver. :)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2018 - 16:08 #5
#2

Den korrekte måde at rense en Braun shaver på (i hvert fald Serie 7 og 9), er skylle den tændt (uden ledning naturligvis!) i varmt vand under hanen.
Avatar billede milter Ekspert
05. januar 2018 - 16:21 #6
Jeg har gennem mange, mange år haft en meget billig rensestation til efterhånden en del Braun'er. Den består i al sin simpelhed af et æggebæger med rensebenzin i plus den børste, som er fulgt med hver af dem :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2018 - 17:00 #7
Rensebenzin?? Går ud fra du joker...? Springer i hvert fald over.
Avatar billede milter Ekspert
05. januar 2018 - 17:15 #8
Tjah, den nuværende har indtil nu holdt i ca. 8 år :-)