Avatar billede Nisc Mester
05. januar 2018 - 12:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adobe cretive cloud

Jeg har i mange år brugt Adobe pogrammer og anvendt Creative cloud som genvej ti Photoshop, lightroom  m.m.
men efter en nylig geninstallation af Windows 10 pro kan jeg slet ikke installere Adobes Creative cloud apps. Jeg synes jeg har prøvet en hel del, men installation af Clouden stopper, og af og til får jeg en meddelelse om at programmet ikke blev installeret plus diverse fejlkoder som ikke er nævnt i Adobe support for Ceative Cloud. jeg har prøvet som administrator, i fejlsikker indstilling og mange genstarter. Downloadet til programmet foregår normalt, men installere vil det ikke....Uden om Creative cloud har jeg forsøgt at hente PhotoshopCC og Lightroom CC . Det stopper ved 5%og så sker der ikke mere.
Jeg har væet på mange sites for at find gode råd, men intet hjælper.
I går så jeg at man kunne slette  filen oobb (System32 fil ?) hvis man ikke kunne instalere Creative Cloud..
Det har jeg dog ikke prøvet endnu.
Jeg har naturligvis forsøgt at komme i i kontakt med Adobes kunde support, men oplever at jeg bare bliver sendt rundt i diverse blindgyder  Nu behøver jeg hjælp. PFT  nikolaj
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2018 - 13:23 #1
Adobe har lavet et "cleaner" tool - afinstaller først dine eksisterende Adobe CC programmer (hvis du har nogen tilbage).

Kør så cleaner værktøjet - du finder det her: https://helpx.adobe.com/dk/creative-cloud/kb/cc-cleaner-tool-installation-problems.html

Så burde du igen kunne installere.

Ang. OOBE filen (hvis den vitterligt hedder oobb kender jeg den ikke). OOBE filen specificerer hvordan installationen skal se ud ved "Out Of the Box Experience", altså når den er nyinstalleret. Jeg kender den kun som Windows installations fil, men det kan da ske at Adobe benytter den samme navngivning. Jeg tvivler på du får noget godt ud af at slette filen... - slet ikke hvis den ligger i Windows systembiblioteket.
Avatar billede Nisc Mester
05. januar 2018 - 14:56 #2
Tak for hurtigt svar. Det eneste Adobe program som jeg havde inden problemer med creative Cloud var den gratis Acrobat reader, og den er fjernet.
Jeg kører cleaner værktøjet senere når jeg igen er ved den besværlige computer.
den oobb fil jeg omtaler findes i windows system 32  og jeg aner ikke hvad den kan eller ikke kan, eller om den gendannes ved genstart hvis den slettes. den bruges vist ved aktivering af Windows. Så den får ligge lidt endnu.
Avatar billede Nisc Mester
05. januar 2018 - 15:54 #3
Hej igen
Nu har jeg prøvet Adobe creative cloud værktøjet. Det virkede  og jeg fik gang i mine Adobe programmer igen.
Du skal have mange tak for interessen. Dine forslag var det som  skulle til, og efter et par genstarter var det hele på plads
Nikolaj