Avatar billede Anderscs Praktikant
06. januar 2018 - 15:41 Der er 5 kommentarer

Macbook vil ikke starte

Min Macbook Pro fra 2011 nægter at starte. Æblet vises, skærmen bliver blank, og derefter slukker skidtet.
Jeg har prøvet diverse løsninger med kombination af opt, cmd, r, s, p. I enkelte tilfælde vises der en masse commandoer og der afsluttes med at jeg indtaster to sbin komandoer, efterfulgt af "exit", hvilket skulle boote systemet. Men så ruller hele rækken af yforståelige kommandoer over skærmen, hvorefter den bliver blank, og disken kører for fuld fart indtil der ikke er mere strøm.

Hvad mere kan man gøre selv? Og hvad skal man bede Apple-butikken om, hvis jeg giver op?

Mvh Anders
Avatar billede QWERTY Mester
06. januar 2018 - 17:38 #1
Har du prøvet :
Tænd på On/Off knappen. Hold de fire knapper :
Command - Alt - R - P, nede indtil der høres et par "dong" derefter slip de fire knapper. Mac'en skulle så gerne starte op.
Avatar billede QWERTY Mester
06. januar 2018 - 17:40 #2
Rettelse
Hold de fire knapper nede 😚
Avatar billede QWERTY Mester
06. januar 2018 - 17:43 #3
Når det har jeg skrevet 😫 jeg stopper for idag 😴
Avatar billede Andershoegh Seniormester
07. januar 2018 - 11:31 #4
Hvis du ikke får et svar her, er dette Fora måske en mulighed:

http://www.macnyt.dk/forum/
Avatar billede Anderscs Praktikant
07. januar 2018 - 14:28 #5
Tak for svar. Jeg havde prøvet fire-knap kombinationen en del gange uden held, men nu prøvede jeg 50 gange til, og endelig - endelig - startede mac'en. Men det er ikke tilfredsstillende, og jeg vil tillade mig at spørge om et råd til en mere radikal løsning. Skal jeg skifte harddisken og derefter genindlæse programmer og datafiler, eller er det måske i disse filer, at fejlen ligger?

Kan det eventuelt have noget med Flash at gøre?

Med venlig hilsen
Anders