Avatar billede dunk Praktikant
06. januar 2018 - 16:47 Der er 13 kommentarer

Fjernelse af stavekontrol

Min smartphone Doro Liberto 820 har stavekontrol. Hvordan fjerner jeg den?
Avatar billede dunk Praktikant
06. januar 2018 - 17:41 #2
Mange  tak!
Manualen gør mig desværre ikke klogere, og det gør heller ikke manualen til min Doro 820 (ikke Mini).
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2018 - 19:53 #3
android har forskelligt design hos de forskellige telefon-producenter - men se, om ikke https://www.howtogeek.com/327869/how-to-enable-or-disable-the-spell-checker-on-android/ kan give dig et hint om, hvor det ligger på din...
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2018 - 23:18 #4
så ring eller mail doro, der er kundesupport
https://www.doro.dk/support/search/
Avatar billede posten Ekspert
07. januar 2018 - 03:01 #5
de flere doro ændre du stavekontrol ved at holde # nede hvor den spørger om du vil slå den fra
ellers kan du bladre i den om komme frem til bokstaver uden/med stavekontrol
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2018 - 06:50 #6
åh ja, det er det som hedder T9 tilstand (autostav), det skal slås fra som posten siger.
Avatar billede dunk Praktikant
11. januar 2018 - 14:37 #7
Kundesupporten har vist en anden udgave af Doro 820 Liberto.
Avatar billede dunk Praktikant
11. januar 2018 - 18:53 #9
Tak for svarene!
Jeg finder # ved at gå ind på Telefon. Der sker ikke noget ved at holde den nede.
Hvad mener posten med, at jeg skal "bladre i den"?
Hverken den korte eller den komplette brugsvejledning siger (mig) noget om spørgsmålet.
Venlig hilsen,
dunk
Avatar billede posten Ekspert
11. januar 2018 - 21:57 #10
du fjerner ordbog (t9) ved at holde # nede når du har holdt den i ca. 4-6 sek spørger den om den(ordbog) skal fjernes
det med jeg mener du kan bladre er når du trykker på # skifter den oppe i venstre hjørne om du skal starte med stort/småt/talmener den også kommer frem med noget der ligner en blyant(det gør der på en nokia)som betyder MED  ordbog
skriv hér om det virker
Avatar billede dunk Praktikant
12. januar 2018 - 08:38 #11
Tak, men det virker desværre ikke.
Jeg er i gang med en korrespondance med Doro support. Deres første to forslag førte ikke til resultat.
Venlig hilsen,
dunk
Avatar billede dunk Praktikant
13. januar 2018 - 11:10 #12
Jeg gik ind på "Sprog og input" og slog SwiftKey Tastatur fra. Kun Gboard er slået til.
Nu kan jeg skrive, som jeg vil.
Avatar billede posten Ekspert
13. januar 2018 - 16:19 #13
oki held og lykke med det