Avatar billede KHL65 Praktikant
08. januar 2018 - 14:17 Der er 4 kommentarer

ny række automatisk

Hej.

Er der en funktion i Excel, der automatisk indsætter en ny række med samme formateringer i de enkelte celler som linien ovenfor?
Jeg har et regneark hvor jeg fortløbende indtaster nye oplysninger over året.
Lige nu markerer jeg den nederste linie, trykker kopier og markerer linien nedenfor og trykker indsæt.
Nederst er der så en sum-linie som derved automatisk flyttes nedad.

Bedste hilsener.
KHL
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
08. januar 2018 - 16:37 #1
Nej, men du kan lave en lille makro til det, med en knap i fin QAT, som du blot kan trykke på - og, endda tildele en genvejstast til :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. januar 2018 - 17:01 #2
Det hedder en tabel.
Avatar billede KHL65 Praktikant
10. januar 2018 - 09:33 #3
Mener du indsæt arkrække?
I så fald følger formateringen fra linien ovenfor ikke med.
Avatar billede KHL65 Praktikant
12. januar 2018 - 11:14 #4
Hej.
Da jeg ikke er nogen ørn ud i PC-verdenen vil jeg høre om du kan give en mere udførlig vejledning til, hvordan mine formler automatisk følger med når jeg opretter en ny linie?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Stort udvalg af Excel kurser til alle niveauer og jobfunktioner

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester