Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. januar 2018 - 17:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forhindre Windows Media Player 11 i at starte automatisk.

Jeg har en gammel bærbar, med Windows Medio Player 11.
Og Windows XP.

Bruger den MEST til at spille CD'er på. Evt. optage.

Nogen gange starter Media Player en CD. I samme øjeblik, jeg sætter en musik CD ind i krabaten.

Ikke hver gang.

Hvordan forhindre jeg Media Player i at gøre det ?

*
Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2018 - 18:10 #1
Det kan du nemt gøre ved at holde shift tasten nede når du putter cd i din pc. Med shift nedtrykket kører automatisk afspilning ikke.
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2018 - 18:19 #2
Gå i kontrolpanel - Automatisk afspilning og indstil, hvorledes du ønsker det. Automatisk afspilning kan slås helt fra. Eller der er en del konkrete muligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2018 - 18:22 #3
#2 Enig. Tænkte blot man måske ville have den kørende normalt, og bare trykkede på shift når man puttede cd i :-)
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2018 - 18:24 #4
Arhh. Hvis dette ikke findes i Windows XP kontrolpanel, så er der en vejledning her:

http://comptips.info/da/pages/219160
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2018 - 18:30 #5
Går man i denne computer og højreklikker på dvd drevet og vælger egenskaber, burde du få noget ala dette:
http://www.wintip.dk/grafik/xp_img/config/cd_config/handling1.gif
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. januar 2018 - 19:15 #6
Mange T*A*K ... Hurtig hjælp ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. januar 2018 - 20:22 #7
Jeg prøvede mig lidt frem - Sidste forslag var bedst (for mig) - Tak til alle ...