Avatar billede SommerFyr Seniormester
08. januar 2018 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til php5 script der skal køre på php7

Hej jeg er i en lille katte pine da jeg har et script der er lave til en php 5
men da jeg køre med php 7 virker min sql ikke
da den er skrive med mysql_connect, mysql_select_db
og da jeg ikke er stærk i php vil jeg høre om der er en der kan hjælpe mig sådan at jeg kan få dette script til at køre igen.
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2018 - 19:46 #1
Hent https://www.phpclasses.org/package/9199-PHP-Replace-mysql-functions-using-the-mysqli-extension.html.

Ud over at uploade mysql2i.class.php og mysql2i.func.php, skal du tilføje disse linier i din kode:

include_once('mysql2i.class.php');
include_once('mysql2i.func.php');

Så kører det
Avatar billede SommerFyr Seniormester
08. januar 2018 - 20:16 #2
Når jeg har hente dem og indsat de koder i alle filer vil den så køre med mysql_connect, mysql_select_db ?
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2018 - 20:29 #3
Ja
Avatar billede SommerFyr Seniormester
08. januar 2018 - 20:41 #4
Jeg få fejl
Cannot redeclare mysql_affected_rows() in mysql2i.func.php on line 16
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2018 - 22:15 #5
Se http://php.net/manual/en/function.mysql-affected-rows.php.

Heraf fremgår det, at mysql_affected_rows() ikke findes mere i PHP 7.

Når du får fejl, skyldes det formentlig, at den allerede defineres i din egen kode. Du kan formentlig fjerne funktionen et af stederne, og problemet er løst.

Jeg har selv brugt det download og kender til andre, der har gjort det samme, så jeg ved positivt, at det normalt ikke er et problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2018 - 02:35 #6
Goer den adapter noget for at beskytte mod SQL injection??
Avatar billede acore Ekspert
11. januar 2018 - 07:50 #7
Nej, som jeg ser den, implementerer den "wrappers", så php5 sql-kode kan køre under php7.

Akkurat lige så sikker/usikker som med php5 - den del hænger 100% på egen kode.