Avatar billede moabou88 Mester
09. januar 2018 - 20:35 Der er 5 kommentarer

hjælp til opsætning af ny computer

hej.

Som overskriften lyder, har jeg  brug for hjælp til opsætningen af min ny computer.

Hvilke programmer skal jeg hente.

Her er de programmer jeg indtil videre har hentet.

java
google chrome
Adobe flash
Ccleaner

Derudover overvejer jeg at hente Avast- Er der  et andet virus program i vil anbefale?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2018 - 20:46 #1
Avast er fint nok, men vent nu bare med at sylte den ind i ligegyldig software, alle andre mener du har brug for!

Download og installer efterhånden som du selv får brug for tingene.
Avatar billede Slater Ekspert
09. januar 2018 - 21:00 #2
Helt enig med Krogh. Noget af det dummeste at gøre med en helt ny computer, er da at gøre den unødigt langsom med det samme ved at installere en masse ligegyldigt.

An på hvad du bruger af anden software, er der god sandsynlighed for at du ikke engang har brug for Java og Flash. Og hvis man har bare lidt fornuft med sig, er den indbyggede Windows Defender nok som virusscanner.
Avatar billede moabou88 Mester
09. januar 2018 - 21:07 #3
JEg er helt enig med Jer, og forstår, hvad i mener.

det jeg mente var hvilke programmer der var nødvendige at hente.

F.eks. kan jeg ikke åbne mine pdf filer. - hvilket program skal jeg hente til det? er det ikke adobe reader?
Avatar billede Slater Ekspert
09. januar 2018 - 21:10 #4
Hvad der er nødvendigt er ikke til at svare på uden at vide hvad du skal bruge. Windows har indbygget alt der der streng taget er "nødvendigt".

Edge, den indbyggede browser i Windows 10, kan sagtens læse PDF. Du kan hente Adobe Reader, jo, eller et af de mange andre PDF-programmer der findes, men det er ikke nødvendigt.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2018 - 21:20 #5
Jeg er enig med CRKrogh. Windows' indbyggede firewall og antivirus virker fint for alle, måske undtagen dem, som regelmæssigt søger på sider, som viser let- eller afklædte kvinder m/k :-)

Du får nok brug brug for en PDF-læser. Her vil jeg anbefale PDF-XChange Viewer. Husk at sige nej tak til alt andet end selve programmet:

https://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/

Windows 10 har sit eget mailprogram, men der findes mange gratis alternativer, hvis du ikke kan lide det. Herunder er nogle af dem:

http://www.techradar.com/news/the-best-free-email-client