Avatar billede moabou88 Mester
09. januar 2018 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

åh nej, hjælp til OneNote

Hej-

JEg har netop fået en ny bærbar, og kan i den forbindelse erfare, at min onenote ser helt håbløs ud.

tidligere stod mine sider i højre side.

Det så ud som på billederne i linket nedenfor

https://www.google.dk/search?q=onenote&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9_7WW7svYAhWIiywKHTZuDtoQ_AUICigB&biw=1280&bih=541&dpr=1.5#imgrc=FpN0H0R3BUUivM:

Sådan ser det dog ikke længere ud.

alt er simpelthen ændret og ser underligt ud.

siderne står i venstre side

øverst har jeg kun valgmuligheden mellem

"hjem"  " indsæt"  "tegning"    "vis"    og "klassenotesbog"

Sådan så det ikke ud før. Der så det også ud som i linket.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det gamle tilbage eller kender et sted/ nogen der yder support med Onenote?

Skal nemlig til eksamen torsdag morgen og har alle mine noter i onenote.

Så er lidt presset på tid
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2018 - 23:54 #1
prøv at opdatere din nye computer med alle microsoft updates
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2018 - 23:56 #2
Er det ikke sådan, at du er gået fra Windws 7 (8.1) til Windows 10?
OneNote er forskellig opbygget fra 7-8 til 10.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2018 - 07:07 #3
I windows 10 er der en OneNote indbygget, den har ikke været der før (mener jeg) - så du skal nok installere Officepakken (hvis ikke du har gjort det endnu) og starte OneNote derfra, så ser det "normalt" ud igen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2018 - 07:15 #4
#3 har ret - du har fået startet den indbyggede OneNote App (som er optimeret til tablets/touch skærme), i stedet for OneNote Desktop udgaven.
Søg på din PC efter OneNote (tryk på windows knappen og skriv onenote), og se om ikke du allerede har "OneNote 2013" (eller 2016). Ellers skal du have den installeret.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2018 - 09:30 #5
Hvis du vil fjerne den OneNote du har, for at installere en ny, kan du gøre det sådanne. Jjeg har selv prøvet den.
___________________________________________________________________
Gå i Windows PowerShell og skriv:
Get-AppxPackage -Name Microsoft.Office.OneNote | Remove-AppxPackage -Verbose
Og tryk enter.
Efter genstart kan OneNote igen installeres.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2018 - 09:33 #6
Ps. powershell skal nok køres som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2018 - 09:41 #7
#4 Hvor kan man se, hvilken version man har? Jeg kan ikke se det.
Avatar billede moabou88 Mester
10. januar 2018 - 10:26 #8
Hvor er i squ bare for gode.

I havde jo fuldstændig ret.

JEg havde åbnet den der var installeret i win 10, istedet for den fra officepakken.

Det virker igen nu.

JUBBIIIIIII

tusinde TAK for det-.