Avatar billede loumann Praktikant
10. januar 2018 - 17:17 Der er 14 kommentarer

Login og admin script i php og mysql søges

Kender nogen til et login script til hjemmesider med tilknyttet admin funktion, hvor man kan oprette, slette og redigerer brugerdata?
Det skal også kunne køre med php 7
Så vil jeg være meget taknemmelig for at få adgang til et sådan script.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. januar 2018 - 17:45 #1
Det var et lidt bredt spørgsmål....

Tænker du som frontend til et CMS eller til noget egenudviklet?
Avatar billede loumann Praktikant
10. januar 2018 - 20:55 #2
Det er til et website i html og php som jeg selv har bygget.
Der skal bare indsættes en login funtion på min eksisterende index.php side og så skal jeg have et admin modul hvor jeg kan redigere i medlemsdata, dvs. slette brugere , ændre deres passwprds etc.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. januar 2018 - 21:12 #3
Når du selv har bygget sitet, vil det nok være noget nær umuligt at finde noget færdigt, Noget andet er jo så, at det nok nærmest også er lettest selv at strikke noget sammen.
Avatar billede loumann Praktikant
10. januar 2018 - 21:18 #4
Man kan sagten integrere et loginsystem andre har skrevet i et eksisterende website. Det har jeg gjort tidligere (jeg er dog ikke php koder). Problemet er at det loginsystem jeg nu bruger er php 5.6 og jeg skal have et der kan køre php 7.
Avatar billede Slater Ekspert
10. januar 2018 - 21:27 #5
Du kan sagtens køre PHP 5.6-kode i PHP 7.
Avatar billede loumann Praktikant
10. januar 2018 - 21:30 #6
OK, så er mit script nok i php 4 og jeg har testet at det ikke kan køre php 7. Der kommer en bunke fejlmeldinger.
Avatar billede Slater Ekspert
10. januar 2018 - 21:36 #7
Hvilke fejl f.eks.?

Og hvad mener du mere præcist med "tilknyttet admin funktion"? Skal det have et helt CMS til at redigere brugere?
Avatar billede loumann Praktikant
10. januar 2018 - 21:40 #8
Fejl som disse
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_connect() in /var/www/aprende2.dk/public_html/login/include/processes.php:16 Stack trace: #0 /var/www/aprende2.dk/public_html/login/include/processes.php(22): Login_Process->connect_db() #1 /var/www/aprende2.dk/public_html/login/include/processes.php(78): Login_Process->query('SELECT * FROM c...') #2 /var/www/aprende2.dk/public_html/index.php(5): Login_Process->log_in('callesiete', 'b4f6d1be447a5c4...', NULL, '', 'Log In') #3 {main} thrown in /var/www/aprende2.dk/public_html/login/include/processes.php on line 16

Men det er kun i php 7. Hvis jeg nedgraderer webhotel serveren til at køre php 4, så virker scriptet, spm vist er helt fra 2003.
Avatar billede Slater Ekspert
10. januar 2018 - 21:42 #9
Netop som jeg tænkte, det bruger den forældede mysql-API, som heller ikke bør bruges i PHP 5.6. Hvis du har debugging-beskeder slået til, vil du se advarsler om at den er deprecated der også.

Den kan dog som regel ret hurtigt skrives om til at bruge mysqli-API'en i stedet.
Avatar billede loumann Praktikant
10. januar 2018 - 21:51 #10
Det lyder som en god forklaring. Det virker bare uoverskueligt for mig at skrive hele scriptet om. Det består af 12 php sider, og jeg har ikke den fornødne viden.
Derfor tænkte jeg at starte forfra med et nyere login script.
Avatar billede Slater Ekspert
10. januar 2018 - 21:55 #11
Giver mening, men du kunne give det et forsøg først. I mange tilfælde kræver det nemlig intet andet end at ændre mysql_ til mysqli_ alle steder. Du kan lave en search-and-replace på de 12 filer.

Hvis det ikke virker, er det på tide at lede efter noget andet og nyere, ja. Så er spørgsmålet bare stadig: forventer du at det inkluderer et CMS til at redigere brugere?
Du kan godt finde simple loginscripts, og du kan godt finde fulde CMS'er der inkluderer login-systemer. Men sidstnævnte vil kræve at al din kode bliver skrevet om til det.
Avatar billede loumann Praktikant
10. januar 2018 - 22:01 #12
Tak for forslaget. Jeg prøver fluks om det virker :-)

Jeg er ikke på udkig efter et helt CMS, men jo, en admin sektion til at holde styr på brugere.
Har faktisk lige fået øje på dette, der kan erhverves for 20 dollars. Det ser rigtig godt ud, hvis ellers jeg kan finde ud af at integrere det i mit site:
http://www.stevedawson.com/memberloginpro/
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
11. januar 2018 - 08:38 #13
for at convaterer fra mysql til mysqli procedural style kan du med fordel kigge på det tool der er omtalt i denne kommentar
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012488?k=8231155
det er ikke perfekt men laver >90% af slave arbejdet, men fejl håndtering er noget l...

alternativt kunne du kigge på linket i denne kommentar
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1021207?k=8282514

personligt ville jeg skifte api helt fra mysql til PDO istedet for mysqli, da prepare statement er klart forbedret iforhold til mysqli
Avatar billede loumann Praktikant
11. januar 2018 - 15:28 #14
Tak for dit input. Jeg ser om jeg kan få det til at virke :-)