Avatar billede Caisa Greve Praktikant
11. januar 2018 - 11:16 Der er 1 kommentar

Hjælp til printindstillinger på Mac computer

Hej,

Når jeg skal printe er den indstillet til at bruge standardindstillingerne, hvor i der er afkrydset dupleks enheden i print (tosidet). Dette vil jeg meget gerne ændre i selve standardindstillingerne, så det ikke er nødvendigt at ændre i noget fx forindstillinger eller afkrydse dupleks enhed.
Spørgsmålet er således om print standardindstillingerne på mac kan ændres til en anden standard fra start?

Jeg håber i kan hjælpe :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. januar 2018 - 09:27 #1
Det er ikke selve styresystemet, hverken MacOS eller Windows, der afgør, om man kan. Det styres af printerdriveren. De fleste printere giver mulighed for at gemme indstillinger som standard eller som et navn på indstillingen.
Så det kommer an på din printersoftware, om den kan gemme en indstilling - det lyder mærkeligt, hvis den ikke kan.