Avatar billede cbedb Mester
11. januar 2018 - 19:31 Der er 6 kommentarer

WD harddisk skrivebeskyttet

Hej alle kloge hoveder.
Jeg har en WD harddisk, på 2 tb. Som jeg har brugt som bl.a  backup.
Nu vil jeg slette gamle backup filer.
Jeg kan ikke fordi hd. er skrivebeskyttet.
I egenskaber kan jeg ikke gøre noget, i forskellige partitions programmer kan jeg ikke ophæve skrivebeskyttelsen.
Jeg har en disk på 2 tb. som jeg ikke kan tømme, det er gamle ubrugelige filer.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
11. januar 2018 - 21:41 #1
Hvis du ikke skal redde data fra disken, kan du overskrive den med rene nul-informationer med et disk-wipe program. Det fjerner også partitionering.
Derefter kan der oprettes nye partitioner og formateres.
Det tager LAAAAAAAAAAANG tid på en 2 tb disk.
Der findes mange af slagsen, bla.:
http://www.killdisk.com/killdisk-home.htm
Avatar billede cbedb Mester
12. januar 2018 - 07:35 #2
Tak det prøver jeg
Avatar billede cbedb Mester
12. januar 2018 - 21:52 #3
Ja det tager laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid, startede i morges og den er her lidt før kl. 22 på 15
Avatar billede cbedb Mester
12. januar 2018 - 21:52 #4
Der skulle stå 10%
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. januar 2018 - 07:17 #5
Ja, det kræver god tålmodighed. Den skal fysisk overskrive hver eneste bit med et nul.
Nogle disk-wipe programmer giver endda mulighed for flere ekstra overskrivninger med forskellige tilfældige bit-mønstre, hvis man er paranoid, men det er spild af tid, medmindre disken indeholder koden til affyring af det amerikanske atomvåbenarsenal.
Avatar billede cbedb Mester
22. januar 2018 - 16:12 #6
Det hjalp ikke, det er nok lettere at købe en ny