Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 09:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

opdatering KB4056 til windows 10 giver problemer.

Installerede Windows 10, som ren installation fra USB med Microsoft installer.
Det kørte udmærket, men pludseligt virkede musen ikke på skrivebordet og menuen Start mm.
Fjernede de sidste opdateringer og genstartede, hvor computeren lavede nogle opdateringer. Der efter var alt i orden igen.
Men så var den gal igen i dag og på samme måde. Fjernede så den sidste opdatering KB4056 og genstartede, og igen var alt i orden.
Kan jeg gøre andet end at vente på det næste nedbrud.
Har haft spørgsmålet inde før, men lukkede fordi jeg troede det var i orden.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1021271?k=8282894
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2018 - 10:21 #1
KB artikelnumre er som regel 7-ciffrede - kan det tænkes du har fået forkortet det?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 10:34 #2
Lige nu er 4056 væk, men den næste hedder 4054. Der ligger 3 opdateringer til, og de er ganske rigtigt alle 7-ciffrede.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 10:41 #3
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. januar 2018 - 11:13 #4
träkker du lidt i kolonnen kommer alle 7 ciffrer nok frem.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 11:30 #5
De små numre er nu helt væk. og opdateringen er død.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. januar 2018 - 11:46 #6
Det er en sikkerheds opdatering.
https://www.windowslatest.com/2018/01/04/direct-download-links-kb4056892-windows-10-build-16299-192/

Direkte
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/ViewBasket.aspx
Tryk på vis kurv oppe til højre og derpå hent! Bare kør dem alle den fortæller dig hvis de er installeret eller ikke kan køre på din version.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 12:12 #7
#6  Tak for dit link,  men der står, at der ikke er nogen opdateringer i kurven.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. januar 2018 - 12:24 #8
Start med tilføj alle dernæst vis kurv der skulle være 8 Tryk Hent
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=KB4056892
Avatar billede poko1 Ekspert
12. januar 2018 - 12:32 #9
Jeg har gjort til vane altid at køre denne inden jeg opdaterer
https://ibb.co/nn4ce6
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 12:53 #10
Ja enig, det har jeg også gjort. I øjeblikket installeres der noget fra dit link.

Og #4 har ret med hensyn til længden på tallene.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 13:48 #11
Så er linket fra #8 afprøvet. Der blev installeret en sikkerhedsopdatering, som tog omkring 1 time. Desværre hjalp det ikke. Alt er som før. Men tak alligevel, det var da værd at prøve :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 14:36 #12
Jeg har nu opgivet. Vil, efter at have arbejdet i 2 dage med W10, ikke prøve 3die gang. Jeg sidder nu med Windows 8.1 som kører rigtig godt.
Tak til jer alle for at have deltaget i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2018 - 16:32 #13
Troede Microsoft havde trukket den opdatering tilbage, da den kunne ødelægge pc hvis man har en AMD processor i den:
http://windowsreport.com/kb4056892-issues/
Jeg kan ikke se den på min pc her
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 21:45 #14
Jeg har netop en AMD processor, og jeg så, at den artikel er fra 5 januar, og jeg installerede først i går. Så det har været 2 dages nytteløs kamp. Det er virkelig ekstrem tarvelig adfærd fra Microsoft. Og det var da godt jeg ikke prøvede igen for 3die gang. du skal have tak for din info. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2018 - 23:04 #15
Velbekomme
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2018 - 10:07 #16
Hmm
Har lige opdaget på en anden pc jeg har denne installering på denne pc. Computeren kører godt nok, men jeg har valgt at fjerne opdateringen og udsætte opdatering i 35 dage. Vil oprette et spørgsmål om lige denne opdatering så der kan komme lidt debat om det.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2018 - 10:19 #17
Ja det vil være udmærket. Det er også trist at tænke på, at der kan være tusinder, rundt om omkring i verden som slås med det problem, uden at få hjælp eller have noget andet, at falde tilbage på, udelukkende på grund af Microsoft manglende service. Men nu kan Ekspertens læsere i det mindste få glæde af den information.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2018 - 10:29 #18
Jeg har også Lavet Recharge og kom frem til at den er blevet rettet ved næste update.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2018 - 10:34 #19
#18 Det burde Microsoft være gået til pressen med, og sparet mange mennesker for arbejde og frustrationer.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2018 - 10:39 #20
Poko1 vil det sige at rettelsen først kommer i februar?
Og hvorfor fjerner Microsoft så ikke den ved Windows Update, når de har proklameret at den er trukket tilbage???
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2018 - 10:40 #21
#19 Suk.
Ja det er sørgeligt at andre skal lave benarbejdet for dem og komme med kritikken før de reagerer.