Avatar billede juhl Mester
12. januar 2018 - 12:51 Der er 9 kommentarer

Synkronisering af MS Outlook 2016 med Android telefon

Hej
Jeg anvender MS Outlook 2016 på min PC (dvs. UDEN Exchange server eller Office365) og vil gerne synkronisere indholdet (mails, kalender, kontaktpersoner, opgaver) med Apps på min Android telefon (Android version 6.0).
Jeg har en fornemmelse af, at dette kan ske over Gmail, men jeg kan ikke se hvordan. Jeg er klar over, at synkronisering kun kan finde sted, når PC'en er tændt, men det er OK.
Er der nogen, der kan hjælpe med en "drejebog"?
Avatar billede perwolf Forsker
12. januar 2018 - 16:00 #1
I Gmail skal du have aktiveret IMAP, hvilket sker via tandhjulet i øverste højre hjørne.
I Outlook skal du herefter tilføje din mailkonto fanebladet Filer-->Tilføj konto. Fortsæt vha. wizarden, hvor du angiver, at du benytter IMAP.
Avatar billede juhl Mester
12. januar 2018 - 20:22 #2
Tak. Der prøver jeg mandag. Har du erfaring med outlook.com? Har fået anbefalet at bruge den i stedet for outlook på pc.
Avatar billede perwolf Forsker
12. januar 2018 - 21:44 #3
Ja, en smule. Brugerfladen ligner til forveksling Outlook, så det er jo et velkendt miljø.
Jeg er mere til Gmail, der jo er udviklet af Google, og som jo også er udviklere af Android. Det spiller jo godt sammen, men Android spiller jo også fint med Outlook 😉
Avatar billede falster Ekspert
13. januar 2018 - 00:35 #4
Outlook på pc'en og Outlook-app'en på Android-devices fungerer fint sammen.

Outlook programmet eller Outlook.com webklienten på pc'en er nok en smagssag.

Opsætningen er ligetil, som omtalt af perwolf.

G-mail konti kan også fint føjes til Outlook - men det vidste du måske :-)
Avatar billede juhl Mester
16. januar 2018 - 13:51 #5
Hej
Har prøvet opskriften et par gange, - desværre uden synderligt held.
IMAP er installeret på Gmail.
Men når jeg tilføjer Gmail kontoen på Outlook klienten får jeg føægende fejl:
"IMAP-serveren advarer dig om følgende: Please log in via your web browser: https://support.google.com/mail/account/answer/78754"
Har checket de forskellige muligheder, der foreslås. Stadig uden held.
Det tyder på, at Gmail ikke vil lade Outlook klienten tillade at logge på.
Nogen gode og konstruktive forslag?? :-)
Avatar billede juhl Mester
16. januar 2018 - 14:05 #6
Hej Falster
Du skriver i din løsning, at "Outlook på pc'en og Outlook-app'en på Android-devices fungerer fint sammen."
Vil det sige, at man kan synkronisere Outlook klienten på PC'en direkte med Outlook app'en på Android telefonen uden om Exchange, Gmail eller andet?
Hvis ja, hører jeg meget gerne, hvordan det kan lade sig gøre. Det vil jo være klart det mest direkte :-)
PFT
Avatar billede juhl Mester
16. januar 2018 - 14:07 #7
Har for øvrigt også prøvet med Windows Mail klienten fra Windows 10. Den ser fornuftig nok ud, men det er vist ikke muligt at importere pst filen fra Outlook til denne, og så mister jeg jo alle gamle mails, kontakter m.v.
Er det ikke korrekt forstået?
Avatar billede falster Ekspert
16. januar 2018 - 19:50 #8
Så vidt jeg kan se synkroniserer Outlook appen på Android, Outlook klienten på pc helt fint. Hvis der skal anvendes Outlook programmet på pc har jeg kun erfaring fra O. 2010. Den synkroniserer også fint. Men det skulle de vel også, da det er samme konto (email), som man "vedligeholder".

Webklienten kan importere fra Outlook 2010 og frem.
Avatar billede juhl Mester
03. maj 2018 - 09:40 #9
Så har jeg prøvet flere løsninger incl. de foreslåede, men desværre uden held. Outlook klienten på Android understøtter ikke POP3, og når jeg bruger IMAP får jeg flere konti under mails, kalender m.v., som ikke er synkroniseret.
Så jeg har prøvet at finde en 3. parts app, der kan synkronisere Androids standard apps for kontakter, tasks og kalender med Outlook klienten på min PC, og har fundet og afprøvet en app, der hedder Outlook-Android Sync fra EZOutlookSync (ezoutlooksync.com) eller AstonSoft Ltd. i Estland. Denne app virker ved at synkronisere .pst filen, når Outlook er lukket ned, og det virker faktisk.
Ulempen er, at man skal aktivere app'en på både PC og telefon på samme tid, for at det virker. Det ville være fint, hvis det skete automatisk, når Outlook lukkes ned.
Er der nogen, der kender en sådan app?