Avatar billede Lars R Novice
12. januar 2018 - 21:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken IT certificering?

Hej

Jeg går med en IT drøm i maven, men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg har kigget på diverse certificeringer, Cisco CCENT og CCNA samt CompTia A+, og vil høre om nogle ved om der er jobmuligheder med en af disse som eneste uddannelse inden for IT? Jeg forventer naturligvis ikke drømmejobbet fra start.

Kan det om ikke andet åbne døren for ulønnet erfaring?

Mvh. Lars
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 22:03 #1
du bør kigge på IT supporter uddannelsen.
når du googler "it supporter uddannelse" vil den komme op med byerne/skolerne, hvor du kan læse mere på erhvervsskolernes hjemmesider.

jeg er selv it supporter, jeg har microsoft certified professional i windows server, og A+ cert.. jeg gik i odense i 2000-2004
Avatar billede Lars R Novice
12. januar 2018 - 22:15 #2
Tak for svar. Årsagen til interessen for certificering i stedet for en uddannelse er at jeg af forskellige årsager ikke har mange SU klip tilbage, og derfor ikke vil kunne få dækket hele uddannelsesforløbet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2018 - 11:48 #3
Nu har jeg siddet i samme job i mange år i en virksomhed der leverer IT-ydelser på fast og konsulentbasis, og spurgte for nyligt min chef, hvorfor vi egentlig ikke gør mere ud af at uddanne vores folk - certificeringer m.m.

Hans svar var: Det efterspørges ikke af vores kunder. De vil have erfaring.

Sagt på en anden måde - uddannelse, certificeringer eller erfaring. Så kræver det at man er på det rette sted på det rigtige tidspunkt, for at få et godt job... - og selvfølgelig kan den rette certificering så nok hjælpe - men du skal nok gå efter jobbet, og så certificere dig efter det, i stedet for den modsatte vej.