Avatar billede mikedk2100 Juniormester
13. januar 2018 - 12:23 Der er 2 kommentarer

iCloud drive

Hej

Jeg har netop købt 200 Gb til iCloud, fordi jeg tænkte, at det var en smart løsning til at have mine billeder, dokumenter etc "i skyen", dels som backup, men også for, at jeg kan komme til dem overalt.

Før har de ligget på min PC, der har windows 10. Jeg har iPhone og iPad og kan sagtens tilgå iCloud derfra.

Nu har jeg så overført alle de ting jeg gerne vil, men af en eller anden grund, så kan jeg kun se én af mapperne på iPhone og iPad. Men på PC'en kan jeg se alle tingene i iCloud Drive. Der skulle jo gerne være 9 andre mapper.

iCloud påstår også, at jeg kun har brugt godt 5 GB af de 200 GB plads, hvilket heller ikke hænger sammen med de ca 120 GB jeg har uploadet.

Gør jeg noget forkert, så det hele rent faktisk stadig ligger lokalt på min PC og ikke i skyen, og hvorfor dælen er én af mapperne så tilgængelige andre steder?

Mvh
Michael
Avatar billede Ivan Praktikant
13. januar 2018 - 12:47 #1
5 GB er sandsynligvis de GB, som er gratis. Det kunne tyde på, at upload ud over denne mængde ikke er lykkedes. Prøv at uploade nogle få filer eller en enkelt, ikke alt for stor mappe til iCloud, når du har nået disse 5 GB. Så kan du muligvis se, om det skyldes en generel blokering, eller det skyldes, at mængden af data ved den forrige upload var for stor.
Avatar billede mikedk2100 Juniormester
13. januar 2018 - 15:10 #2
Jeg slettede alt fra stifinder-udgaven af iCloud-Drive og loggede istedet ind via en browser - og nu kan jeg godt se filerne på både iPhone og iPad.

At den så stadig ikke har styr på, hvor meget jeg har brugt, er en anden sag. Selvom jeg har lagt mindst 20 Gb op, så mener den stadig, der er 195 Gb ledigt.

Og brugervenligheden er bestemt ikke i top. Man kan ikke bare overføre en hel mappe - nej mapper skal oprettes enkeltvis, og så kan man få lov at kopiere filerne.

Men tak for hjælpen :)