Avatar billede Ibrahim Topac Praktikant
14. januar 2018 - 04:19 Der er 12 kommentarer

Lyd problemer

Hej.

Jeg har lige fået en pc, men er blevet nulstillet før jeg fik den, så er nødt til af installere alt om igen. Jeg har ikke sat det op endnu, men har en anden skærm til, som jeg har prøvet pc’en af på.

Så mit spørgsmål:
Lyden kommer fra skærmen, som ganske almindeligt, men når jeg sætter min høretelefoner i selve min pc kommer lyden stadig fra skærmen som højtaler. Jeg er heldig med, at skærmen havde et aux/Jack-stik, men min rigtige skærm som jeg har købt og skal bruge har ingen aux/Jack-stik. Hvordan kan jeg gøre så jeg kan koble min høretelefoner til min pc automatisk fra “afspillingsenhed”/“optagelseenhed?” Er det en mulighed?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 08:12 #1
Fra din skærm, sidder der så ikke lyd stik fra denne i dit lydkort bagpå pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 08:14 #2
Ok. Du putter stik til øretelefoner i foran og vil have stikket bagpå til at slukke når dette gøres?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 08:21 #3
Prøvede lige på min stationær her. Har højttalere i lydkort bagpå og de spiller. Har så også stik på fronten. og når jeg putter en høretelefon her i slukker lyden i højttaler og lyd kommer i headsæt automatisk. Er det sådan du vil have det?
Avatar billede Ibrahim Topac Praktikant
14. januar 2018 - 18:24 #4
Ja præcis.

Fordi skærmen har nok indbygget højtalere. Jeg har ikke tjekket skærmen endnu, men det har alle skærme jo. Den har så ingen stik til at putte høretelefoner i, så tænkte jeg, at jeg kan sætte dem ind i min pc’s i stedet for, men det virkede så ikke. Hvad gøre jeg?
Jeg ville have det som du har beskrevet i din sidste besked :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 19:40 #5
Så må din skærm få lyden digitalt gennem kablet. Med hvad er den tilkoblet?
Avatar billede Ibrahim Topac Praktikant
14. januar 2018 - 19:57 #6
Den har kun VGA-stik ikke andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 20:02 #7
Forstår ikke hvordan lyden kan komme i skærmen uden du har et lyd stik i computeren fra din skærm. Vga er (som jeg kender det) analog billed del uden lyd
Avatar billede Ibrahim Topac Praktikant
14. januar 2018 - 21:16 #8
kan jeg så ikke få lyd på nogen andre måder? Har heller ikke prøvet skærmen af, men regner med den har indbygget højtalere i sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2018 - 13:41 #9
jeg går ud fra at du har Windows 10 nu:
i højre side af skærmen har du et lyd-symbol - når du klikker på den kan du vælge, hvor lyden skal komme ud af - så sæt dine hørtelefoner/højtaler/hvad-som-helst i pcen, og klik på højtalersymbolet - så kan du vælge noget andet der.
Avatar billede Ibrahim Topac Praktikant
15. januar 2018 - 14:11 #10
Ja jeg har Windows 10

Jeg prøver lige den måde du har beskrevet på :)

Tak for hjælpen :))))
Avatar billede Ibrahim Topac Praktikant
15. januar 2018 - 19:38 #11
Jeg kunne desværre ikke finde noget som helst :(
Jeg har virkelig brug for at fixe det altså jeg har brug for, at høre lyd fra min headset og ikke skærmen hver gang
Avatar billede Ksonツ Praktikant
01. marts 2020 - 08:48 #12
Ser du jeg har haft det samme problem men jeg fandt ud af at det var fordi der stod nede i lyd lyd til skærm så kan du skifte det til headset eller lyd ud af computeren.👍