Avatar billede laurac25 Praktikant
14. januar 2018 - 14:16 Der er 1 kommentar

Løs forbindelse

Hej computerworld

Min pc (en lenovo med windows 10) har det sidste halve år opført sig rimelig underligt
På et tidspunkt røg den desværre en rimelig hård tur på gulvet, den blev revet ud af opladerstikket, da en kammerat snublede over ledningen, hvilket forresten også resulterede i, at opladeren knækkede en smule, der hvor man sætter den ind.

Den virker stadig godt, men lige siden da har jeg mistænkt den for at have en løs forbindelse et sted, for den går ud i tide og utide, når man har den i en f.eks. lidt skæv position. Man kan tænde den igen lige efter og den tænder  for det meste op igen som om den bare har været i dvale, men nogle gange slukker den også fuldstændig og der går noget tid før man kan tænde igen. Det sker i øvrigt kun, når man bruger den mens den er til opladning, så jeg ved ikke om det er i selve computeren eller i ledningen den er gal.

Hvad pokker er det klogeste at gøre? Jeg har nogle spil på den og bruger den også til studiebrug, men den er næsten ubrugelig når den går ud så ofte. Min garanti er desværre udløbet, så er det værd at få nogle fagfolk til at kigge på den eller burde man bare give op og købe sig en anden?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2018 - 14:44 #1
Det er nærmest med sikkerhed bundkortet i den, der har fået en skade. Hvis det var laderen, skulle du se den afbryde opladning umotiveret - ikke lukke maskinen ned.

Det kan ikke betale sig at sende den til rep da prisen på at få fejlsøgt og skiftet bundkort i en laptop i dag overstiger prisen på noget fornuftigt nyere.

Prøv f.eks. at se, hvad du kan få på www.refurb.dk