Avatar billede sbk3001 Praktikant
14. januar 2018 - 23:07 Der er 4 kommentarer

macbook Air?

Jeg vil gerne have fat i en macbook som blot kan bruges til lektier og lign.
Jeg har fundet en "brugt" macbook Air, med disse oplysninger:
1.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM, 64GB, NVIDIA GeForce 320M.
Men jeg har ikke den største forstand på computere, er sikker på at det vil kunne lade sig gøre at lave lektier og sådan på denne. Mit spørgsmål går mere på om den vil være 'meget' langsom?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2018 - 00:54 #1
1,4 core duo er ekstremt gammel og langsom, og 2gb ram er alt for lidt
Avatar billede eurositi Ekspert
15. januar 2018 - 08:11 #2
Hvis du kan oplyse et budget, kan vi tippe dig om, hvordan du får mest bærbar for pengene, men da du jo nok allerede har besluttet, det skal være en Macbook, ka' det godt være, det bli'r svært.
Du skal temmelig sikkert finde en brugt, hvis det SKAL være en Macbook, da Apples bærbare typisk er 2-3 gange så dyre som en tilsvarende ikke-Apple-PC.
Avatar billede Slater Ekspert
15. januar 2018 - 08:59 #3
Ja, som eurositi også antyder, er det fuldstændig tåbeligt at købe Mac, hvis man er på et begrænset budget.

Nu ved jeg naturligvis ikke præcis hvad "lektier og lignende" betyder, eftersom jeg ikke ved hvilken uddannelse, men som regel kræver lektier ikke meget mere end et skriveprogram og en browser, hvilket findes på bogstaveligt talt alle gængse computere og styresystemer.
Avatar billede posten Ekspert
20. januar 2018 - 21:23 #4
her har du 5 gode forslag held og lykke : https://www.refurb.dk/s?text=mac