Avatar billede Hans1 Praktikant
15. januar 2018 - 16:54 Der er 1 kommentar

Tilføje netværksprinter fra cmd

Hej

Jeg har tilføjet en printer via TCP/IP guiden i Windows ved blot at angive en URL samt hvilken printer.

https://i.imgur.com/QYZliBg.jpg

Hvordan laver jeg denne installation fra en cmd.
Jeg har ind til videre dette.

cd C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\prnhp002*
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /if /f prnhp002.inf /n "FollowYou" /r "http://servernavn.local:631/ipp/r/qwerty/1234" /m "HP Color LaserJet 2800 Series PS" /Z

Dette virker ok, men efter genstart er printeren offline når installationen er kørt fra cmd.

Det virker som om at printerkøen skal navngives: \\http://servernavn.local:631\FollowYou

Ligesom den hedder i oversigten.
Men hverken parameteren /a /b /c eller /n virker

Printeren bliver i så fald blot kaldt for model navnet: HP Color LaserJet 2800 Series PS
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. februar 2018 - 08:39 #1
Det er mange år siden jeg rodede med det, men jeg synes at huske, at konklussionen var at driveren ikke blev kopieret med - og derfor kunne det ikke lade sig gøre på den måde. Og at der opstod problemer når printeren skulle fjernes, og der havde været logget flere brugere på PC´en..

Jeg fik dengang nogle AD-kyndige folk til at hjælpe med at sætte det op som en gruppepolitik, så printeren blev tilknyttet via AD´et.

Hos et andet firma jeg har kørt hos, benyttede de nogle andre utilitiesr, der gjorde det utrolig let at scripte sig til tilføjelse og fjernelse af printer - og hvor det rent faktisk virkede... - jeg mener det var nogle Visual Basic scriptfiler... - det kan ske jeg stadig har dem et sted i mit arkiv.