16. januar 2018 - 08:43 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Spørgsmål angående IT-supporter.

1.) Hvilke arbejdsmæssige udfordringer kan man møde som IT-Supporter?

2.) Hvordan kan det være at IT-Supporter er et af de laveste i hierarkiet når det kommer til job muligheder osv.

3.) Hvordan foregår en uddannelse som IT-supporter.

Det var de spørgsmål jeg havde, tak på forhånd :-)
Avatar billede Theia Novice
16. januar 2018 - 09:07 #1
Hej Frederik,
ad 1)
Du sidder i en gruppe med andre IT Supportere og jeres arbejde består i enten at hjælpe de brugere, I er supportere for. Det kan være at sørge for at deres hardware, printere, computere, telefoner etc. virker og hvis ikke, at få det bragt i orden. Det er oftest software support, som er hjælp og vejledning i brug af stedets forskellige programmer, eller kunders brug af websider

ad 2)
Det ved jeg ikke noget om, kan derfor ikke give et godt svar

ad 3)
Der er vist flere modeller. Den uddannelse, jeg kender til foregår på TEC Technical Education Copenhagen. Du kan kigge på www.tec.dk, under Data og kommunikation, så kan du bedre selv undersøge det, du vil vide noget om
Hilsen Theia
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2018 - 10:39 #2
2) fordi mange firmaer tror, at de bare kan tage en it-kyndig fra gymnasiet, og så er der support på alt it i firmaet. Rent faktisk kræves der specialister. Fx læger bruger tid på at lappe en patient sammen eller forny recepter meget af tiden - men de få også store opgaver, som kun de kan løse. En god it-supporter laver meget rutinearbejde, som reelt ikke påskønnes nok så længe alt bare virker (som rengøring - arbejdet er usynligt til det ikke gøres længere) - men når de så har en større opgave (virus i firmaet), så er de professionelle gode at have.
16. januar 2018 - 10:46 #3
Tusind tak Theia og Claes57, jeres svar har hjulpet mig rigtig meget.