Avatar billede j_bourne Juniormester
16. januar 2018 - 13:18 Der er 1 kommentar

Telefonnumre til at modtage sms

Hej Eksperter

Jeg har brug for at have flere kontoer hos en besked app. Til det formål har jeg købt en række sim-kort. Problemet er at jeg skal udskifte sim-kortet hver gang jeg skal logge ind, for at modtage en 2fa kode. Jeg har kigget på om der findes apps eller andre services, som jeg kan bruge til at videresende SMSerne til et andet nummer eller endnu bedre, til en email-adresse. Der er en del apps, der påstår at kunne dette, men dem jeg har prøvet har ikke fungeret efter hensigten. Jeg har også kontaktet flere mobiludbydere, men de har ikke sådan en service umiddelbart. Jeg ved at der også findes udbydere af 'virtual phone numbers', men er ikke sikker på om det vil kunne løse problemet.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Åå forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2018 - 18:50 #1
Det kan du ikke, da et SIM jo netop er et "Subscriber Identity Module" - altså det, der indentificerer dig overfor din SMS-udbyder. Uden SIM har de ingen kontrol med, hvem der modtager SMS'en eller opkaldet. Det er også årsagen til at en app ikke kan håndtere det, da den skal modtage SMS'en før den kan videresende den.

En mulighed kunne være en mobil med dual-SIM, så kan du i det mindste have to SIM'er, du kan skifte imellem, sådan lidt "semi-elegant".