Avatar billede ErikHg Ekspert
16. januar 2018 - 17:27 Der er 13 kommentarer

Problemer med YouSee Musik

Jeg har fået et - eller rettere sagt flere problemer med afspilning i YouSee Musik.
Der er et med 8 numre, hvor af kun det første to bliver afspillet.
Der er også en melodi der varer 3:50 min. med ved 2:30 stopper den.

Jeg har tidligere kontaktet YouiSee og fejlmeldte, men der er nu kommet svar derfra, og i svaret står at de ingen fejl her konstateret.
Problemerne optræder på både min stationære (selvbygget) og min bærbare, en HP Elitebook 8470p. Disse har begge Windows 7 64 bit installeret.
Der er ellers ingen problemer med internetforbindelsen af nogen art.
Til gengæld optræder problemet ikke på min mobil, en Samsung Galaxy J5 6.

Jeg håber at nogen kan hjælpe, for det er ikke megen hjælp at hente hos YouSee.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2018 - 17:32 #1
slå offline/download fra og test - hvis musik kommer igennem, så slå offline til igen og afspil en gang til, så du har hele playlisten ned på pc.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. januar 2018 - 19:01 #2
Man kan ikke længere downloade fra YouSee Musik, det kunne man før hos både YouSee og TDC. Nu er det kun streaming, til gengæld er det nu i WAV format mod tidligere WMA format. Jeg mener at det er 3-4 år siden muligheden får downloading fra YouSee Play, som det hed dengang, var mulig.
Så de burde være mere oppe på mærkerne hos YouSee.
Det har eller kørt meget udmærket.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. januar 2018 - 19:24 #3
Jeg har nu talt med YouSee support, og de har oprettet en sag igen igen.
Der kom en gang bla. bla. bla. om at det er meget vanskeligt at finde fejlen, men når man betaler for noget må det vel også være meget rimeligt, at få noget for pengene.
Jeg fik at vide der vil gå cirka fem hverdage, før jeg hører noget derfra.
Lige så snart jeg får besked vil jeg oplyse om det her på eksperten, hvad enten svaret er positivt eller negativt.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2018 - 19:49 #4
ok - jeg bruger mest app til ipad, og der kan man downloade til offline endnu.
Det kan så være fejl i browseren cache. Ctrl+Shift+Delete åbner menupunkt til oprydning. Der skal kun være kan i linjen med ordet cache - og så ryd/ok.
Test igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. januar 2018 - 20:09 #5
Jeg ved prøve dit råd med Ctrl+Shift+Delete :-)
Jeg bruger så at sige aldrig min Samsung til andet end telefon, SMS, MMS, samt at finde noget på nettet, så det med musikken foregår på computeren. Især den stationære, der er koblet til mit musikanlæg. Nogen vil måske sige, at det en lidt konservativ holdning, men sådan er det. "Fjæsbog" holder jeg mig langt væk fra.
Avatar billede jalved Ekspert
16. januar 2018 - 23:35 #6
Nu ved jeg ikke, om du tilgår siden med en browser eller med YouSees eget program (og hvad de bruger til at afspille musikken med).

Men har du forsøgt dig i en anden browser eller med at prøve at geninstallere programmet?

Hvis du kan afspille det uden problemer på en anden enhed, så kunne det jo tyde på, det er et lokalt problem hos dig.

Fem dage er godt nok lang svartid....
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. januar 2018 - 23:57 #7
Jeg bruger IE 11 som browser.
Jeg har ikke forsøgt med en anden browser. Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med at geninstallere programmet. Jeg går bare ind på YouSee, taster brugernavn og adgangskode. derefter klikker jeg på YouSee Musik. Der er en "lup" og klikker på denne. Derved popper der et hvidt felt op, og i dette skriver jeg solisten/gruppen som jeg ønsker at høre.
Jeg vil prøve at installere Firefox og se om det er bedre. Det er bare underligt når IE 11 har virket perfekt. Alt er opdateret, CCleaner og Privazer er også blevet anvendt.
Avatar billede jalved Ekspert
17. januar 2018 - 11:22 #8
Jeg vidste ikke, om du brugte en app, som du skulle hente, til at afspille musikken med. Derfor foreslår jeg evt. at geninstallere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. januar 2018 - 11:29 #9
Jeg har i dag fået en mail fra YouSee vedrørende problemet i YouSee musik, i dette brev står følgende:

Hej Erik

Da din fejlmelding kræver yderligere behandling, har vi sendt den til en IT udvikler. Du skal forvente lidt længere behandlingstid.
Din sag har sagsnummer 43352445.
Finder du selv svar, eller vælger du at ringe til os, må du meget gerne afslutte din sag. Klik her for at afslutte din sag.

Venlig hilsen
YouSee
__________________________________________________________________

Det at fejlmeldingen er sendt videre til en IT-udvikler viser jo, at der vitterligt er noget galt, der åbenbart ikke sådan lige er til at rette. Jeg fik ellers at vide af supportmedarbejderen, at jeg skulle prøve at logge mig på YouSee musik efter nogle dage, for at konstatere om systemet nu fungerede. En lidt mærkelig besked at få som kunde synes jeg.

Jeg synes ærlig talt ikke, at det virker specielt professionelt af YouSee, at der skal være så meget vrøvl, bare fordi man som kunde ringer om noget der ikke fungerer.
De har så travl med alle deres fine helsidesannoncer, men at få skidtet til at fungere, så kunderne er tilfredse, ja der halter det sgu.

Jeg vil lige understrege får ikke at være uretfærdig, at YouSee mobel og YouSee kabel tv fungerer upåklageligt. Det samme gælder bredbåndet, dog med dette irritationsmoment vedr YouSee musik. Der var også i november 2017, problemer med afspilningen af visse musiknumre i YouSee musik. Disse problemer blev da klaret, men er desværre vendt tilbage.Når man betaler for noget, så skal det også bare virke!
Måske er der også andre her på eksperten der har været ude for lignende problemer med YouSee musik!
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. januar 2018 - 11:39 #10
Jeg har også fået nedenstående mail fra YouSee:
_________________________________________________________________

Hej Erik.

Jeg har testet problemstillingen i Google Chrome og Internet Explorer. Det virker, som det skal i Chrome, mens det fejler nøjagtigt, som du beskriver det i Internet Explorer. Hvis du benytter Explorer, kan du prøve at benytte Chrome i stedet. Jeg fejlmelder dit problem til vores udviklere, da det ser ud til at være et generelt problem. Du skulle meget gerne modtage endnu en mail, udover denne, som bekræftelse på fejlmeldingen.

Med venlig hilsen
medarbejdernavn: xxx
YouSee
__________________________________________________________________

(Jeg har med vilje udeladt medarbejderens navn!)

Mailen der tales om  er den i mit indlæg i #9

Det viser jo at jeg ikke er helt galt på den, når jeg ringer og fejlmelder, men hvorfor skulle jeg dog også ringe, hvis der ikke var noget i vejen?!
Avatar billede jalved Ekspert
18. januar 2018 - 18:05 #11
Flot, du klør på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. januar 2018 - 18:50 #12
#11 tak for det :-)

Jeg så DR´s forbrugerprogram Kontant onsdag, hvor det var YouSee og deres kundeservice eller rettere manglen på samme, der var emnet.
Det er ret horribelt at så stort et firma opfører sig på den måde, så det er bare med ikke at bøje af, for deres tvivlsomme forretningsmetoder.

Man skal som kunde - ikke bare hos YouSee, men generelt - ikke dukke hovedet, når man står i lo** til halsen ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. februar 2018 - 21:26 #13
Jeg har igen kontaktet YouSee, og endnu en sag er oprettet. Jeg hare prøvet at installere Google Chrome, og det ser nu ud til at YouSee Musik fungerer (så længe det varer) Det virker bare sært at man som bruger - læs kunde - hos YouSee, skal have alt det bøvl. Når YouSee Musik virker i Google Chrome, fatter jeg ikke at YouSee ikke kan få det til at virke i IE 11.