Avatar billede bufli Mester
17. januar 2018 - 07:58 Der er 6 kommentarer

Windows 10 - lokation for billeder på lås-skærm

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at kunne se hvor de mange fantastiske billeder der er på min lås-skærm i Windows 10 er.
Jeg har set en der har slået en indstilling til, så hun kan klikke et sted på skærmen og få at vide hvor det givne billede er fra.
Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg gør det samme?
M.v.h.
Kenneth
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2018 - 08:05 #1
højre-klik på skrivebord - personlige indstillinger - låse skærm
der kan du tænde for "få sjove fakta, tips, tricks og mere på din låseskærm"
Avatar billede bufli Mester
18. januar 2018 - 08:00 #2
Hmmm. Tak for svar. Jeg kan bare ikke finde længere ind end til Lock screen. Der inde kan jeg ikke se noget sted jeg kan tænde for "få sjove fakta....."
Avatar billede wjens Guru
20. januar 2018 - 15:38 #3
#1: den option findes kun hvis man viser egne fotos, ikke for Windows Spotlight som  Bufli spørger efter.

Problemet er drøftet flere steder på answers.microsoft.com og hænger muligvis sammen med om man bruger HELLO (pin, fingerprint, ..) til login. Det stemmer også med min erfaring.

Bufli, bruger du HELLO / pin-kode til login?
Avatar billede bufli Mester
22. januar 2018 - 08:19 #4
Hej Wjens

Nej - jeg logger på med password.

Det er rigtigt opfattet. Det jeg er interesseret i er de standard billeder der er med til Windows 10. Det er mystisk, for jeg har en kollega der kan se en beskrivelse af lokaliteterne. Hun er ikke noget IT geni, og hun ved ikke hvordan hun har fået slået det til. Hun logger også på med password.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2018 - 09:50 #5
Det er afhængig af din windows-version - jeg ved at feks. på home-edition kan man se som standard, hvor ved enterprise kan man kun se informationerne op til 1703 - derefter er funktionen ikke længere til at se;
den knap jeg skrev om i #1 findes også ved spotlight - den slår bare hele tiden fra hos mig (1709)
Avatar billede wjens Guru
22. januar 2018 - 10:11 #6
#5: det kunne godt stemme, jeg har Win 10 pro (1709) engelsksproget og foto-oplysningerne på skærmen forsvandt på et tidspunkt i en update.

Vedr. den option: på min forsvinder den når jeg vælger spotlight. Tja, men måske vælger Microsoft at lægge de infoer på igen på et tidspunkt til os alle sammen.