Avatar billede Jannickhess Professor
17. januar 2018 - 17:46 Der er 11 kommentarer

Windows 10 (Ønsker at oprette ny "mappe" under billeder / video omr

Kan man evt. oprette nye mapper, under denne pc, hvor også billeder, og video mapperne de ligger ?

Ved godt at jeg har stillet 2 ? her i dag
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2018 - 17:57 #1
Billeder og videomapperne ligger ikke under denne pc. De ligger under C:\Brugere\<brugernavn>\Billeder og samme for videoer osv.
Windows viser bare hurtige genveje til de mapper i denne pc-visningen. Du kan sagtens tilføje flere genveje til denne, bare ved at højreklikke på en vilkårlig mappe og vælge "pin to quick access" (jeg har engelsk Windows, find selv ud af oversættelsen til dansk)
Avatar billede Jannickhess Professor
17. januar 2018 - 19:00 #2
Det der er mit ønske, er at jeg skal kunne oprette og se, en ny mappe inde i
Denne pc,

Jeg har forgæves, prøvet ovenstående metode, uden held,

Kan den evt. hedde Fastgør til hurtig adgang ?
måske andre ved dette,

Jeg syntes, stadig det er ret besværligt, kan i komme med en for mig, "nemmere" beskrivelse, fa det endnu ikke er lykkedes mig,

Dog er jeg kommet ind i C drevet under brugere og brugernavn og billeder, her kan jeg Ikke komme videre,
Avatar billede poko1 Ekspert
17. januar 2018 - 19:30 #3
jo det hedder Fastgør til Hurtig Adgang
https://ibb.co/k2ZZhR
Avatar billede klaudi Ekspert
17. januar 2018 - 21:51 #4
Du kan bruge Winaero Tweaker, hent her https://winaero.com/request.php?1796

Når du så har pakket den hentede fil ud kører du den, og du får nu mulighed for at lave en portable version.

Start Winaero Tweaker, find punktet File Explorer
herunder er et punkt der hedder Customize This PC folder, klik på det.

Nu kan du så klikke på Add custom folder, så åbner der et lille vindue hvor du kan søge efter din folder!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2018 - 22:25 #5
Det er en meget dårlig ide at lægge flere filer i brugere/, det giver en langsom logon at have mange filer i /bruger og desuden er det en uskik at flyde filer ind i windows systemet.

det er bere at du laver en mappe i roden der hedder Billeder/ og så smider dem alle der.
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2018 - 22:39 #6
#4: Hvorfor skulle man bruge et tredjepartsprogram til det, når det er indbygget i Windows og let at gøre?
Avatar billede klaudi Ekspert
17. januar 2018 - 22:45 #7
Fordi det er under Denne PC og ikke Hurtig adgang at jannickhess vil have en mappe!
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2018 - 23:04 #8
Hurtig adgang er under denne pc.
Han skriver samme sted som billeder, videoer osv - hvilket er hurtig adgang.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2018 - 10:53 #9
Nej, det kan man ikke;
det du efterspørger er de mapper som ligger i stifinderen direkte under denne Computer - men disse mapper er systemmapper - og for at oprette flere af dem skal man ind i registry og tilføje nogen nøgler - det er ikke "bare lige til" - som ovenpå beskrevet bør du tag brug af "hurtigt adgang" - som "sætter en slags nål i dine foretrukne mapper - og dem kan du så se lidt længere op over denne computer (som slater og Poko beskriver i #1 og #3
Avatar billede Rune1983 Ekspert
18. januar 2018 - 11:22 #10
Ved ikke om jeg har forstået problematikken rigtig i denne tråd.

Skal det forståes sådan at man IKKE ønsker den placering af billeder og videoer som windows har som standard? Altså under brugerens mappe.

Synes jeg mindes en gang jeg ændrede stien hvorpå ens billeder og videoer lå til en bruger. Havde dem på anden drev end windows lå på. (Anvendte Windows 7)
Jeg højreklikkede i mappen Billeder -> "Medtag en mappe" (Vælg mappe den skal medtag fx. D:/Billeder . Sæt den efterfølgende som "Angiv placering til lagring".
Avatar billede Jannickhess Professor
28. januar 2018 - 22:25 #11
Tak for jeres mange forslag.

Jeg vil droppe denne måde at gøre det på, jeg finder så en anden måde, troede at det var lidt mere ligetil, end det så ser ud til at være