18. januar 2018 - 10:46 Der er 24 kommentarer

Bluetooth virker ikke efter driver opdatering

Hej.
Håber at det er i orden at jeg henviser til mit spørgsmål på Lenovo forum her: https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Bluetooth-not-working-Urgent/td-p/3943824

Lidt ironisk, nu hvor jeg er i gang med at læse til IT-supporter
Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2018 - 10:58 #1
har du prøvet at rulle tilbage til den tidligere driver?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. januar 2018 - 11:13 #2
Drivermax skal en gang imellem bruges med forsigtighed. Den henviser til drivere der passer til hardwareID, men ikke nødvendigvis den producentspecifikke modifikation. Du ser også forskelle på Intels drivere og Lenovos drivere til samme produkt, specielt i bærbare PC´ere...

Du har oprettet sagen på Lenovos forum - jeg antager derfor det er en Lenovo.

Hent Lenovo Systemupdate, og få den til at installere de rette drivere: https://support.lenovo.com/no/da/downloads/ds012808

Du skal ikke regne med at tidligere parrede enheder fortsat findes, hvis der er lavet en komplet reset af bluetooth stack´en af den fejlende driver.
18. januar 2018 - 12:38 #3
#2 Har kørt System Update (lå på mit system), men ingen ting med bluetooth?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 16:36 #4
Som der skrives i #1 kan du fra enhedshåndteringen prøve at se om du kan rulle driveren tilbage til din bluetooth som der vel virkede på dette tidspunkt?
18. januar 2018 - 16:48 #5
Det kan jeg ikke. Har mere eller mindre prøvet alt jeg kan komme i tanke om
Avatar billede jalved Ekspert
18. januar 2018 - 18:02 #6
Kan du ikke prøve en systemgendannelse?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. januar 2018 - 18:04 #7
Så må du ind på Lenovos hjemmeside, og finde deres annoncerede drivere til præcis din maskine. Installer Bluetooth driveren igen - selve installations rutinen installerer også ny Bluetooth stack og øvrige komponenter der er nødvendige for at Bluetooth virker optimalt.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 18:05 #8
#7 Enig :-)
18. januar 2018 - 19:49 #9
Har været herinde og hente disse: https://pcsupport.lenovo.com/dk/da/search?query=bluetooth&Products=LAPTOPS-AND-NETBOOKS/IDEAPAD-Y-SERIES-LAPTOPS/Y700-TOUCH-15ISK&searchLocation=PSPHome_S

Men den siger at "no appropriate driver to install" når jeg prøver :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 19:59 #10
18. januar 2018 - 20:12 #11
Det er den jeg installerer. Prøvede at afinstallere Bluesoleil Generic Bluetooth Driver, og herefter fortalte System Update, at jeg skulle installere en bluetooth driver. Hvilket jeg gjorde, og nu har jeg genstartet, men der sker stadig ikke en skid
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 20:18 #12
Og der er ikke et sted hvor du fysisk skal aktivere bluetooth, så dette er problemet?
18. januar 2018 - 20:29 #13
Det er der ikke nej
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2018 - 20:34 #14
Kan du finde din Bluetooth-driver i Enhedshåndtering? På billedet i linket til Lenovo  i dit spørgsmål ses en "Bluetooth USB" enhed, men jeg har på fornemmelsen, det må være en mus eller lignende, som er tilsluttet via en USB-port.

Hvad bruger du din Bluetooth til, dvs. hvilke enheder vil du tilslutte via Bluetooth?

Herunder er et godt link med forslag til løsninger på problemer med Bluetooth.

https://www.drivethelife.com/windows-drivers/fix-no-bluetooth-in-device-manager-on-windows-10-8-7-xp-vista-computer.html
18. januar 2018 - 20:50 #15
#14 bruger bluetooth til hovedtelefoner og controller
18. januar 2018 - 21:00 #16
Det funker f*andme heller ikke
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2018 - 21:03 #17
Hvilken "controller"? Har du en USB-dongle med Bluetooth koblet til? Og har du kigget efter i Enhedshåndtering?

Læs mit link i #14 omhyggeligt igennem og gennemgå hvert trin, måske med undtagelse af de trin, som foreslår at lade et program søge efter den rigtige driver. I det her tilfælde er det bedst, at du finder den rigtige driver fra Lenovo.
18. januar 2018 - 21:11 #18
En ps4 controller. Har læst det igennem. Ved sgu ikke om jeg skal nustille pc'en!?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. januar 2018 - 07:29 #19
Ny synes jeg ikke du er særlig informativ om, hvad der sker... - hvor går det galt henne? - kan du slet ikke starte noget bluetooth op? (har du et bluetooth ikon nede i systray - højre bund af skærmen, nede ved uret)?

Hvis ikke, er vi stadig ved driverne. Hvis du har, hvad sker der så, når du starter op?

Er problemet så basalt, at du ikke får startet parringen mellem din PC og dine bluetooth enheder?

Hvor går det galt?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2018 - 10:49 #20
da du har afinstalleret drivere, har du så også fjernet filer til disse driver? ellers kan du afinstallere så mange gange du vil, de driver vil blive igen og igen installeret, fordi de er de nyeste - selv lenovo's systemupdate vil installere de nye drivere så længe de ligger der.
19. januar 2018 - 11:20 #21
#19 Jeg har slet ikke noget ikon til bluetooth.

#20 Skal jeg ikke kunne sige. Prøver at kigge efter filerne
19. januar 2018 - 11:25 #22
Har fundet filerne til installation, men kan ikke køre dem, da jeg skulle have en nyere version installeret på computeren. Men så burde alt jo være godt nok, og det er det bare ikke.
19. januar 2018 - 14:55 #23
Det er løst guys! skulle slette Bluetooth inde i enhedshåndtering, og huske at sætte hak ved afinstaller driversoftware, for derefter at finde den oprindelige installationsfil til driveren.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2018 - 16:29 #24
Super. :-)