Avatar billede Ninna Nygaard Praktikant
18. januar 2018 - 12:10 Der er 1 kommentar

Acer er frosset fast inden startskærm

Hej. Håber i kan hjælpe mig, da jeg er bange for at jeg er ved at miste alle billede og data på min pc.
Når jeg startet min Acer V5wE2 op, kommer den ikke videre end til opstartsfasen hvor der står “Acer Explore beyond limits”.
Jeg har prøvet at have batteriet af og først at stykke på nåde F6, F7, F8 og der sker intet.
På min pc står der med Windows 8, men jeg kan ikke huske om jeg har opdateret til 10’eren, hvis man kan det. Jeg plejer at sige ja til de fleste opdateringer. Pc’en har stået stille i over 6 måneder.
Mvh Ninna
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2018 - 13:22 #1
man kan altid pille harddisken ud og kopiere billeder på en anden pc - eller hente dem fra sin sikkerhedskopi.
Når den har stået stille så længe, så er der nok en hel del opdateringer, den vil køre ind - og når du lukker/genstarter før den er oppe, så vil den næste gang forsøge at vende tilbage til før den begyndte indlæsningen. Det bliver noget rod.
Start maskinen og lad den stå i flere timer, hold evt øje med, om lys til harddisken lyser en gang i mellem (det skal det). Er den stadig helt død, så skal disken ud og monteres i en usb-holder, så du kan trække data til anden pc.