Avatar billede bas Forsker
18. januar 2018 - 22:56 Der er 4 kommentarer

Chromecast genstarter ofte

Hej
Jeg har en Chromecast (2. udgave) der ofte genstarter flere gange
på en uge.
Jeg går ud fra, at den genstarter for at installere opdateringer, men
er det normalt, at Chromecast genstarter så ofte?
Chromecasten fungerer fint, jeg undrer mig bare over, at den genstarter
så ofte.
Avatar billede Slater Ekspert
18. januar 2018 - 23:03 #1
Jeg har både en Chromecast 1 og en 2, som jeg bruger hver dag, og jeg har aldrig set dem genstarte. Så nej, det lyder ikke normalt.
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2018 - 23:30 #2
Har heller aldrig oplevet det (med en C. 1). Men der er noget her

https://productforums.google.com/forum/#!topic/chromecast/MxmlSV8Vu4E
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. januar 2018 - 23:53 #3
Jeg havde et lignende problem med min 2´er for nogle måneder siden. En af grundene var nok, at jeg brugte USB-porten på TV´et til at strømføde dimsen... - Google gør opmærksom på at ikke alle TV´er er i stand til at levere den spænding der skal til for at holde den kørende, så det kan være årsagen, hvis du ikke kører med den originale strømforsyning. Det skal have mindst 500mA, og det er ikke alle USB-porte der kan levere det.

Men i den sidste ende viste det sig nu også at have noget med et WiFi AP på mit netværk at gøre - da jeg fik det pillet fra, blev den pludselig stabil...
Avatar billede bas Forsker
19. januar 2018 - 17:18 #4
Tak for jeres kommentarer.
Jeg glemte at skrive, at jeg bruger den
medfølgende strømforsyning - altså
den for strøm fra stikkontakten.
Jeg har ikke et ekstra AP sluttet til
min router.
Måske ville det hjælpe, hvis jeg kablede
den vha. Gooles ethernet adapter.

https://store.google.com/dk/product/ethernet_adapter_for_chromecast?hl=da-DK