Avatar billede macanna Praktikant
19. januar 2018 - 17:41 Der er 5 kommentarer

kan jeg installere en gammel Adobe Design Collection

Jeg har en MacBook Pro med macOS Sierra 10.12.6, og har for nyligt fået installeret ny harddisk. Derfor skal jeg til at bygge mac'en op igen. Jeg havde Adobe pakken men den har jeg ikke mere.
Desuden sidder der en CD fast i drevet som ikke kan fjernes uden at hele CD kassen skal udskiftes.
Mit spørgsmål er nu, kan jeg installere en Adobe Design Collection, som overføres til et USB-stik og installeres derfra?
Og kan jeg overhovedet bruge nedenstående på min mac

Adobe Design Collection, Design og billedbehandling
Adobe InDesign 1.5
Adobe Photoshop 6.0
Adobe Illustrator 9.0
Adobe Acrobat 4.0
Passer til PowerPC G3 eller G4 samt MAC OS software version 8.6 eller 9.0.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2018 - 00:51 #1
ja, hvis du putter det på usb stick, som ISO filer, så kan du jo installere ved at bruge en virtuel DVD
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. januar 2018 - 06:32 #2
Adobe programmer kan også installeres fra en usb stick, hvis filerne er overført på traditionel vis. Den skal ikke boote maskinen fra stick'en.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. januar 2018 - 07:30 #3
Man kan installere gamle Adobe programmer på nye Windows versioner, men jeg ved ikke, om det samme gælder for nyere MacOs versioner.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. januar 2018 - 09:56 #4
Photoshop 6 og Illustrator 9 er meget gamle.
Adobe har frigivet CS2-pakken med bl.a. Photoshop 9 og Illustrator 12 til gratis download. Hvis du ikke har et Adobe-ID, kan du oprette et og hente Mac versionen:
http://www.adobe.com/dk/downloads/other-downloads.html
Hvis du ikke kan håndtere ISO-filerne på anden måde, må du købe et eksternt CD/DVD drev til USB.
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2018 - 10:40 #5
Og herunder er lidt forslag ang. CD/DVD-drevet. Men dem har du måske allerede forsøgt?

http://www.mactrast.com/2012/10/how-to-force-eject-a-stuck-cd-or-dvd/