Avatar billede jarlja Forsker
20. januar 2018 - 17:06 Der er 3 kommentarer

Hej jeg søger en expert i one drev og Google drev Google foto.

Jeg har nu det sidste stykke tid sloges med de 3,  1. Jeg bliver ved med at finde fotos i papirkurven, som jeg ikke har sendt.  Både Google foto og one drev.
2. Google foto : når man uploaded fotos til et album kan de ikke ses der hvor alle fotos bliver vist. Hvorfor ikke, og kan se det laves om.
3. Google drev ;  hvorfor er der et album Google foto.  Det er jo ikke det samme som Google foto.
4. Hvorfor er det ikke muligt at få en app i w10  med Google foto, som det er i android.
5. Jeg kan ikke download fotos fra Google foto s og sætte ind  i Facebook.

På forhånd mange tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 17:33 #1
1. Du har slettet billederne på EN eller anden enhed, hvor du også bruger servicen.
2. Pas, bruger ikke servicen.
3. Well, det er jo i grunden Google's beslutning - spørg dem dog?
4. Igen, det er Microsoft der kan svare på dit spørgsmål; alt andet er gætværk.
5. Den må du uddybe - hvis du downloader et billede til din PC, uanset hvor det kommer fra, kan det da fint indsættes på Facebook?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2018 - 20:02 #2
google foto er som sådanne bare en link-mappe. Fotos ligger i google drev, og google foto har bare en samling af link til drev, og viser dem organiseret, som du har valgt. Ellers skulle billeder jo ligge der mange gange, og det gør de ikke (pladshensyn).
Det er på samme måde i ipad billeder - laver du en mappe til fx familie, så ligger billeder fysisk i 'alle billeder' og 'familie' er kun en mappe med link dertil.
Vedr 2) - du skal (pga links) uploade til 'alle fotos' og så kopiere/trække dem til dine mapper (så du får link gemt). Når du kopierer/uploader rigtige billeder til en link-mappe, så kager det i det - du mangler det i alle billeder, og kan derfor heller ikke kopiere det rundt i andre mapper.
Avatar billede jarlja Forsker
22. januar 2018 - 00:22 #3
1. Nej det har jeg ikke. Jeg har slettet en her og der i Google foto men ikke over 2000 stk.
2. Ok. Men hvordan gør jeg så når jeg vil havde dem liggende i skyen så de skaber plads på mobilen, pc og tablet.  Så det kun er små fotos på mobilen, pc'en og tablet.
3. Det har jeg prøvet uden held. De svare ikke tilbage. Jeg kan ikke finde tlf. Nr. Eller email til dem.
4. Ok
5. Undskyld det kan jeg godt se,  jeg havde Samsung Galaxy-smartphone S6 der kunne jeg fra en App download et foto fra Google foto og bruge det i appen, det var 7.1.
Nu har jeg købt Huawei mate p 10 light.  Der er også 7.1 men den vil ikke, jeg trykker på fotoet den begynder at gå til bage til appen men går i stå.  Jeg kan godt tage alt på selve mobilen.