Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
21. januar 2018 - 16:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan "slukker" jeg for Samsung apps "Update"/nyheder?

Hej
Jeg er for nylig begyndt at få nyheder, uden at jeg har tilmeldt mig, fra en eller anden app, som sender mig 'nyhed', som jeg ikke ønsker.
Jeg kan ikke nogen steder finde ud af hvordan jeg afbryder/slutter dette spam.
Jeg har prøvet at klikke på de tre stjerner, og får så meddelelse at det er Samsung, og intet andet.

På forhånd tak

Phi2
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2018 - 20:07 #1
Prøv at gå ind i app listen og se om der er noget med nyheder der.
Kunne hedde noget med dagens nyheder til Samsung måske??
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
22. januar 2018 - 02:22 #2
Det har jeg prøvet, men der findes ikke en sådan app fra Samsung.
Jeg har:
1. Samsung Connect
2. Samsung Themes
3. Samsung "mine filer"
Men ingen af dem er aktiveret.
Jeg har lige prøvet at klikke på dem, og så startede det første spørgsmål:
"Vil du give Samsung tilladelse til ..." osv.
Derpå afbrød jeg.
Det er højst mystisk.
Andre forslag?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2018 - 03:40 #3
installer en virus og malwarescenner, da det kan være fake lort du har fået
søg på google på best top 10 android malware virus scanners
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2018 - 12:01 #4
swipe på dine sider - en af dem kan være upday. Den er DUM.
hold finger på en startside til de mindre sider vises - bladr frem til upday siden, og dut fra fra i toppen der. Så stopper samsung med nyheder.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
22. januar 2018 - 12:23 #5
Tak for jeres forslag
Til Sidwave
Der er installeret Avast antivirus program. Som jævnligt selv scanner og  fortæller at alt er i orden.
Til Claes57.
Har prøvet, men der kommer ikke noget frem der hedder "Upday".
Selve meddelelserne har jeg også prøvet at finde noget sted man kan finde "indstillinger", men det findes ikke. Kun andre (flere) nyheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2018 - 12:52 #6
I Indstillinger / apps ligger upday - der kan du blokere meddelelser, eller deaktivere app helt.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
22. januar 2018 - 13:08 #7
Tak tll Claes57.
Den var der squ.
Jeg havde tidligere ledt efter den under app, men fejlagtigt ledt efter den under "S" da app'en havde oplyst at den var fra Samsung, så jeg havde ledt efter: "Samsung Update".
Herligt at slippe for spam.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
05. marts 2019 - 11:50 #8
Efter en opdatering af Samsung Galaxy S7 gik det galt igen, og "Update" sendte nu sms 'nyheder' igen. MEN denne gang var det ikke via den selvstændige app der hed "Update". Den fandtes ikke. Nu var det skjult i selve Samsung android system!
Skrev så til Samsung.dk og fik følgende resultatgivende vejledning som jeg virker:
"tryk og holde fingeren inde på din skærm (hvor der ikke findes nogen apps) i 3-5 sekunder.
Derefter så slide helt over til venstre og bliv ved til du er ved "upday" og længst oppe i højre hjørne har du en On/OFF knap som du kan de-aktivere tjenesten med."