Avatar billede dogtown Seniormester
22. januar 2018 - 10:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Firmaportal

Jeg har fået en mailadresse på office 365 på Exchange server, hvis jeg skal kunne læse de mails på min telefon, skal jeg have en app som heder "Firmaportal" fra Microsoft. Men da jeg forsøgte at installere den, fik jeg en besked om at den overtog administrationen af telefonen, så det afbrød jeg.
Er det rigtigt, eller kan jeg installere denne app? Telefonen er min private og den ønsker jeg ikke at andre skal administrere.
Har forsøgt at læse lidt om det, men kan ikke finde ud af det.

Er det nogen her som kender den app?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2018 - 10:38 #1
hvis du vil læse noget, skal du kigge efter "intune" - det er programmet bag ved firmaportalen.
Ja - hvis du installerer firmaportalen, vil din administrator kunne slette data på din tlf - men som udgangspunkt kommer det ikke til at ske.
Det er noget sikkerhed, så hvis du mister din telefon, kan data på den slettes (hvis den kommer online) - så firmadata ikke falder i uønskede hænder.
Men snak med din it-afdeling omkring det.
Avatar billede dogtown Seniormester
22. januar 2018 - 12:24 #2
Takker! Jeg læser mig klog der..