Avatar billede cheff_no1 Novice
22. januar 2018 - 14:10 Der er 6 kommentarer

Styrke af signal

Hej

Jeg har et mindre problem med mit hjemmenetværk. Jeg synes ikek at der kommer nok effekt ud af min trådløse roter i forhold til hvad producenter foreskriver.

Jeg har en TP-Link Archer C9 router som i specifikationerne skulle kunne spytte op til 600 Mbps ud, selvfølgelig alt efter hvor meget der kommer ind bag i den.

Mit problem er at det trådløse kun viser 30-34 Mbps selvom der kommer ca. 70 Mbps ind i labanen.

Nogen der kan sige hvordan jeg får dette boostet, så signalet blive noget bedre på Wifi delen.

Link til Router:
http://www.tp-link.com/us/products/details/cat-9_Archer-C9.html#specifications

Jeg har brugt denne testside til at teste både trådløst og kablet.:
http://www.tp-link.com/us/products/details/cat-9_Archer-C9.html#specifications
Avatar billede cheff_no1 Novice
22. januar 2018 - 14:12 #1
Hov den gik gal med linket til testen.

Det kommer så her:
http://www.speedtest.net/result/6988930222
Avatar billede ebea Ekspert
22. januar 2018 - 14:44 #2
At kunne booste dit WiFi signal, til at være tæt på den hastighed dit bredbånd har, er jo at få optimeret placeringen af Routeren, i forhold til hvor du måler dit WiFi signal.
Der er jo forskel på, om du står ved siden af Routeren, eller du befinder dig i nogle Rum, som befinder sig et stykke væk fra Routeren, eller der er andre forhindringer på signalvejen. Det er jo trådløst, så alt kan have indflydelse på signalet.
Personligt, har jeg investret i et Mesh WiFi system, til netop at få hævet signalet rundt i Huset. Og det har bragt mit WiFi signal op til at være det maks som mit Bredbånd kan levere, overalt i Huset.
Avatar billede cheff_no1 Novice
22. januar 2018 - 14:49 #3
Hej ebea,

Når jeg måler signalet sidder jeg 50 cm fra routeren, Så der må være noget andet der ikke er helt som det skal være....

Men jo.... Det er da med i overvejelserne at opgradere.... Men hvis det kan blive bedre uden at investere i ekstra udstyr, så er det jo værd at gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2018 - 14:57 #4
signalstyrken? i windows har jeg appen 'wifi analyzer' (gratis)
start den, og vent lidt til den har connected til dit wifi - klik på analyze og se hvordan dit signal er i forhold til andre wifi i omegnen (du kan skifte mellem 5 og 2,4ghz i bunden) Dit signal bør være det kraftigste, og skal helst ligge langt fra andre med stor signalstyrke (ret evt kanalen i router, som så skal genstartes).
Avatar billede ebea Ekspert
22. januar 2018 - 17:19 #5
#3  -  Nu er det jo lidt sparsomme oplysninger du giver, ang. hvordan du måler, og med hvad (Telefon).
Er der koblet andre enheder på WiFi systemet, som trækker data?
Har du målt på et "tomt" system, hvor intet andet er tilkoblet WiFi?
Ellers prøv at måle på systemet, hvor andre enheder er frakoblet, og hvor systemet så at sige,  "går i tomgang".
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
25. januar 2018 - 11:57 #6
Hej Cheff,

Uden at have ret mange deltaljer om dit setup, syntes jeg det lyder til du trådløst forbinder til 2,4 ghz netværk (som er sat op til 20 mhz). Prøv at fobind til 5 ghz - det leverer håjere hastighed, men også kortere rækkevide.