Avatar billede lemads52 Juniormester
22. januar 2018 - 22:27 Der er 6 kommentarer

Kan ikke koble på trådløst

Jeg har en pc'er med win10. der ikke kan ses på det trådløse netværk. Den kan ses på den maskine, der er koblet til routeren med ethernet. Men på min bærbare, hvor den skal gå på trådløst kan jeg tilsyneladende ikke konfigurere tingene ordentligt.

Nogen hjælp at hente?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2018 - 09:49 #1
Hvis du kan komme på internet fra den (det lyder det jo til), så ER du jo på det trådløse netværk.

Er det tilfældet, må det handle om deling af filer og mapper i stedet?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2018 - 10:29 #2
højreklik på wifi-symbolet i systembakken og vælg "åbn netværk og internetindstillinger"
Du får så vist status - mellem tegning af pc og globe står dit netværksnavn, og nedenunder skal stå 'Privat netværk'
Hvis der står 'Offentligt netværk' så klik på Rediger egenskaber for forbindelse' og sæt dut i 'Privat netværk'
Avatar billede Job Juniormester
12. februar 2018 - 14:04 #3
Har samme problem men min pc siger at det har noget med mit netværkskort at gøre.
Jeg kan bruge Ethernet kabel men jeg ville hellere bruge trådløst hvis jeg har et kort i min computer som er lavet til det. Jeg har kunne bruge trådløst inden jeg sat kabel i men nu kan jeg ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2018 - 14:33 #4
klik på besked-ikon (taleboble) i systembakken, vælg Netværk, og i den er Netværks- og internetindstillinger. I det vindue klik på Wi-fi i venstre del. Via Vis tilgængelige netværk skulle du kunne komme til dit wi-fi - ellers er der i vinduet helt mod højre et link til fejlfindingsværktøj.
Avatar billede Job Juniormester
14. februar 2018 - 15:48 #5
Der er intet der siger Wi-fi til venstre :(
Har prøvet fejlfindingsværktøj nogle gange nu og den siger,
Der er driver- eller hardwarerelaterede problemer med kortet.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2018 - 16:55 #6
det skulle da gerne se ud som her https://www.dropbox.com/s/hddmlt3w26lckoj/image067.png?dl=0
men ellers, så må du genindlæse drivere, eller kortet er i udu, og skal skiftes (jeg har selv en usb-dims i pc, og deaktiveret det indbyggede - letteste løsning)