Avatar billede mikkel251 Seniormester
23. januar 2018 - 14:21 Der er 1 kommentar

Hvordan skjuler jeg de menuer der er for mange af i nav

Hej allesammen.

Det er et Asp.net webforms spørgsmål :D

Jeg er ved at lave min egen hjemmeside og der har jeg lavet en metode til at hente mine menupunkter ud og vise dem i nav.

Når jeg har mange menupunkter ( alt for mange :D ) i nav så vil jeg gerne gemme resten af menu punkterne i en burger menu eller i en dropdown så de ikke fylder for meget i nav, men så tænker jeg at jeg skal tælle hvor mange menu punkter jeg har og hvis den F.eks er over 8 så skal resten skjules.
Jeg kan ikke få det til at virke ?

Her er min codebehind kode
foreach (DataRow nav in objSider.Navigation().Rows)
            {
                if (nav["fldNav"].ToString() < 8)
                {
                    litNav.Text += "<li>";
                    litNav.Text += "<a href='/side.aspx?sideID=" + nav["fldId"].ToString() + "'>" + nav["fldNav"] + "</a>";
                    litNav.Text += "</li>";
                }

Metode til at hente i DB med
public DataTable Navigation()
    {
        cmd = new SqlCommand("SELECT * FROM tblSider");
        return DA.GetData(cmd);
    }

Hvad ville i gøre og hvad gør jeg forkert :D
Avatar billede mikkel251 Seniormester
29. januar 2018 - 12:10 #1
Never mind jeg har selv løst den
her er min kode
#region Menu / Navigation
            DataTable navigation = objSider.Navigation();
            if (navigation.Rows.Count < 8)
            {
                foreach (DataRow nav2 in objSider.Navigation().Rows)
                {
                    litNav.Text += "<li>";
                    litNav.Text += "<a href='/side.aspx?sideID=" + nav2["fldId"].ToString() + "'>" + nav2["fldNav"].ToString() + "</a>";
                    litNav.Text += "</li>";
                }
            else
            {
                litNav.Text += "<div class='dropdown show'>";
                litNav.Text += "<a class='dropdown-toggle' href='#' role='button' id='dropdownMenuLink' data-toggle='dropdown' aria-haspopup='true' aria-expanded='false'>";
                litNav.Text += "<span>Menu</span>";
                litNav.Text += "</a>";
                litNav.Text += "<div class='dropdown-menu' aria-labelledby='dropdownMenuLink'>";

                foreach (DataRow nav in objSider.Navigation().Rows)
                {
                    litNav.Text += "<a href='/side.aspx?sideID=" + nav["fldId"].ToString() + "' class='btn btn-danger' id='for-mange-menu-punkter'>" + nav["fldNav"].ToString() + "</a>";
                }
                litNav.Text += "</div>";
            }
            #endregion