Avatar billede Ulrik Kristensen Praktikant
27. januar 2018 - 21:08 Der er 2 kommentarer

Seagate personal cloud (hjemmeserver) vil ikke hoppe over på mit google wifi

Hej !

Jeg har som beskrevet en Seagate Personal Cloud til at stå hjemme troligt ved siden af min router med ethernet kabel imellem dem, jeg har dog lukket ned for standard wifi igennem routeren, i det jeg istedet kører wifi igennem mit google mesh netværk.

udfordringen er så den at min seagate cloud ikke vil lade mig streame via mit google netværk, og jeg aner ikke hvor og hvordan....

nogle bud?
Avatar billede INK Ekspert
27. januar 2018 - 21:28 #1
Jeg kender ikke helt detaljerne omkring Google WiFi, men jeg tror det indeholder en routerfunktion. Det gør din router også, så DHCP serveren skal slås fra i enten din router eller i Google WiFi.
Avatar billede ebea Ekspert
27. januar 2018 - 21:32 #2
De kører jo på 2 forskellige Netværk. Så hvis du har en IP adresse til din Seagate fra din "gamle" Router, så vil du ikke kunne se nogen af disse IP adresser på MESH netværket.
Dit "gamle" netværk har typisk IP adresse 192.168.1.xxx
Og MESH netværket har 192.168.86.xxx
Så du vil ikke kunne fange din Seagate, ved hjælp af WiFi på MESH nettet, men du er nødt til at have dit game WiFi aktivt, for at kunne se din Seagate, igen!